A vasút veszteségét nem a napokban bezárt 14 szárnyvonal „termelte”, hanem az a hatalmas adminisztratív apparátus, amit fenntart a MÁV – állapította meg lapunknak a Fidesz borsodi vidék- és gazdaságpolitikusa. Szabó Csaba emlékeztetett arra, hogy a szlovák vasúttársaság tavaly hatalmas nyereséget termelt, pedig északi szomszédaink nem zártak be szárnyvonalakat. A magyar kormányfő kétmilliárdos veszteségcsökkenést prognosztizált a vasúti karcsúsítással – tette hozzá a politikus –, de a hiány keletkezési okát máshol kellene keresni.
A gazdaságpolitikus úgy gondolja, a legnagyobb mellébeszélés az, hogy egy-két nehéz év után ránk köszönt majd a jólét, s ezért áldozatot kell vállalnunk. Miközben vasúti szárnyvonalakat szüntetnek meg, aközben a miniszterelnök és Kóka János gazdasági miniszter tagadja, hogy a kormány képtelen felülkerekedni a gazdasági nehézségeken. Az sem kizárt, hogy most, a megszorítások legsanyarúbbnak tartott évében nem más a szándék, mint elterelni a figyelmet a valós célokról, ami a fideszes politikus olvasatában az ország teljes kiárusítását jelenti.
Szintén kételkednek a költségcsökkentés valódiságában a Mezőcsát környéki szakemberek. A motorvonatok helyére állított autóbuszok közlekedésén nem lehet spórolni. A Nyékládházáig tartó menetidő megnőtt. Nem beszélve a komfort minőségéről, ráadásul a busznak kétszer annyi a fogyasztása, mint a motorvonatnak.
Borsod-Abaúj-Zemplén ugyan az ország leghátrányosabb megyéje, a régió szocialista országgyűlési képviselői mégis asszisztálnak ahhoz a politikához, amelynek eredményeképpen a helyi lakosság gazdasági, szociális és morális válságba került – mutatott rá a szárnyvonal bezárása után Domján László, Mezőcsát polgármestere. A település most azt tartja feladatának, hogy a 28 kilométernyi vasúti szakasz állagát megőrizze. Hisznek ugyanis abban, hogy nem csupán százéves múltja, hanem jövője is van a pályának, amihez kormányváltás kell.
Az egyik legnagyobb gond, hogy máris megjelentek a vasúti sínek körül a haszonlesők. Miután közzétették a Nyékládháza és Mezőcsát közötti, 28 kilométernyi vasútvonal bezárásáról szóló döntést, felbukkantak a fémtolvajok. Úgy tudjuk, egy hét alatt négy darab, úgynevezett vágányzársorompót loptak el a hejőbábai állomásról. A tettesek ismeretlenek, noha a berendezések súlya egyenként négy mázsa, amit nem egyszerű feladat elmozdítani a helyéről.

Jöhet a népszavazás: munkaszüneti nap lehet december 24.