Lopják a sorompót a volt vasútvonalon

Nem csitulnak az indulatok Borsodban a Mezőcsát–Nyékládháza, valamint a Putnok–Rudabánya közötti vasúti szárnyvonalak bezárása után. A leépítés máris meghozta eredményét: Hejőbábán négy használaton kívüli sorompót loptak el fémtolvajok.

Tolcsvai L. László
2007. 03. 12. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A vasút veszteségét nem a napokban bezárt 14 szárnyvonal „termelte”, hanem az a hatalmas adminisztratív apparátus, amit fenntart a MÁV – állapította meg lapunknak a Fidesz borsodi vidék- és gazdaságpolitikusa. Szabó Csaba emlékeztetett arra, hogy a szlovák vasúttársaság tavaly hatalmas nyereséget termelt, pedig északi szomszédaink nem zártak be szárnyvonalakat. A magyar kormányfő kétmilliárdos veszteségcsökkenést prognosztizált a vasúti karcsúsítással – tette hozzá a politikus –, de a hiány keletkezési okát máshol kellene keresni.
A gazdaságpolitikus úgy gondolja, a legnagyobb mellébeszélés az, hogy egy-két nehéz év után ránk köszönt majd a jólét, s ezért áldozatot kell vállalnunk. Miközben vasúti szárnyvonalakat szüntetnek meg, aközben a miniszterelnök és Kóka János gazdasági miniszter tagadja, hogy a kormány képtelen felülkerekedni a gazdasági nehézségeken. Az sem kizárt, hogy most, a megszorítások legsanyarúbbnak tartott évében nem más a szándék, mint elterelni a figyelmet a valós célokról, ami a fideszes politikus olvasatában az ország teljes kiárusítását jelenti.
Szintén kételkednek a költségcsökkentés valódiságában a Mezőcsát környéki szakemberek. A motorvonatok helyére állított autóbuszok közlekedésén nem lehet spórolni. A Nyékládházáig tartó menetidő megnőtt. Nem beszélve a komfort minőségéről, ráadásul a busznak kétszer annyi a fogyasztása, mint a motorvonatnak.
Borsod-Abaúj-Zemplén ugyan az ország leghátrányosabb megyéje, a régió szocialista országgyűlési képviselői mégis asszisztálnak ahhoz a politikához, amelynek eredményeképpen a helyi lakosság gazdasági, szociális és morális válságba került – mutatott rá a szárnyvonal bezárása után Domján László, Mezőcsát polgármestere. A település most azt tartja feladatának, hogy a 28 kilométernyi vasúti szakasz állagát megőrizze. Hisznek ugyanis abban, hogy nem csupán százéves múltja, hanem jövője is van a pályának, amihez kormányváltás kell.
Az egyik legnagyobb gond, hogy máris megjelentek a vasúti sínek körül a haszonlesők. Miután közzétették a Nyékládháza és Mezőcsát közötti, 28 kilométernyi vasútvonal bezárásáról szóló döntést, felbukkantak a fémtolvajok. Úgy tudjuk, egy hét alatt négy darab, úgynevezett vágányzársorompót loptak el a hejőbábai állomásról. A tettesek ismeretlenek, noha a berendezések súlya egyenként négy mázsa, amit nem egyszerű feladat elmozdítani a helyéről.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.