Részleges privatizáció

Egymásnak ellentmondóan nyilatkoznak egyes állami tisztségviselők a Volán-társaságok jövőjéről. Korábban a szaktárca államtitkára, legutóbb maga a privatizációs szervezet elnöke beszélt valamiféle magánosításról. Eközben a hivatalos álláspont szerint a közúti közlekedési vállalatok nem eladók.

2007. 03. 30. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyre kevésbé tartható az ÁPV Zrt. hivatalos álláspontja, amely szerint a Volán-társaságok ugyan nem tartoznak a tartós állami tulajdonban maradó vállalatok közé, de jelenleg az ÁPV-ben privatizáció előkészítésével kapcsolatos munka – ilyen irányú döntés hiányában – nem folyik. A cég kommunikációs vezetője, Oravecz Péter közölte, hogy nem az ÁPV Zrt. hozza meg az egyes társaságok sorsáról a privatizációs típusú döntést, a szervezet csupán vagyonkezelő és szakmai lebonyolító. A cégek magánosításáról a kormány dönt. Arról pedig az ÁPV Zrt. nem tud nyilatkozni, hogy a kormánynak milyen ez irányú tervei, szándékai vannak.
A kormány szándékairól meglehetősen pontos képet adott március 10-én Garamhegyi Ábel, a gazdasági tárca államtitkára, aki a Megyei Jogú Városok Szövetségének Pécsett tartott közgyűlésén kifejtette: a tizenkilenc megyei Volán-társaságot előbb hét régiós cégbe vonják össze, majd ezeket kínálják fel eladásra a befektetőknek. A tervről később nem sikerült nyilatkozatra bírnunk sem az államtitkárt, sem a tárca szóvivőjét. Tovább árnyalja ezt a képet, hogy Vásárhelyi István, az ÁPV Zrt. elnöke a közelmúltban egy nyilatkozatában azt mondta: „Az vetődik fel, hogy valamikor el kell tudni dönteni azt, hogy ezeket a kötelező feladatokat hogyan és milyen eszközrendszerrel kell kielégíteni. Azt is elmondhatom, hogy soha nem kaptam olyan feladatot, hogy azon gondolkozzunk, hogyan lehet ebből a feladatból (a Volán-vállalatok vagyonkezelése – a szerk.) kivonulni. Az egy más kérdés, hogy a Volán-vállalatoknak a nyereséges tevékenységét, valamilyen tőkebevonással, piacképessé kell tennünk.”
Ezek szerint lesz olyan tevékenysége a Volán-vállalatoknak, amelyeket mégis piacosítanak, de nem világos, mi marad tartósan állami kézben és mi nem. Az sem derült ki, hogy érkezett-e felkérés a kormánytól a részleges privatizációra, vagy Vásárhelyi István saját elképzeléseit tette közzé. Ugyancsak találgathatjuk, hogy hivatalos kormányállásponttá vált-e a GKM-államtitkár által javasolt regionális átszervezés és privatizáció.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.