A lehetőség

Villányi Károly
2007. 04. 02. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jókora előnyre tett szert a Fidesz, legalábbis ezt jelzik a közvélemény-kutatások. Csakhogy mint az korábban már többször kiderült, ez önmagában kevés. A nagyobbik ellenzéki párt tehát korántsem érezheti már most nyeregben magát, de minden esélye megvan arra, hogy ezt az előnyt megőrizze, és az előttünk álló – európai parlamenti, majd az országgyűlési – választásokon elsöprő győzelmet arasson. Ehhez azonban jelentős változásokra van szükség. Mindenekelőtt a Fidesznek olyan képet kellene magáról sugároznia, hogy kész a kormányzásra, a választók pedig megbízhatnak benne.
Mivel a jelenlegi koalíciót bármilyen áron támogató baloldali sajtó az elmúlt években az MSZP-t és az SZDSZ-t jelenítette meg a hibái, mulasztásai ellenére egyetlen lehetséges, komoly szakértelemmel bíró kormányerőként, ez a feladat nem ígérkezik egyszerűnek. A Fideszt ugyanis a társadalom jelentős része még mindig nem tartja szerethető, hiteles pártnak. Sok kiábrándult ember persze növeli az ellenzéki párt támogatottságát, de ők bármikor leszakadhatnak, más párthoz vándorolhatnak.
A Fidesznek ezért minél előbb imázskampányba kellene kezdenie. A már említett okokból a sajtó nagy részének támogatására semmiképpen nem szabad számítania, ezért minden más lehetőséget – a marketing összes eszközét, még a suttogó propagandát is – bevetve lehetne a megfelelő üzeneteket a társadalom különböző csoportjaihoz eljuttatni. Tévhit, hogy egy jó kormányprogram már biztosítja is a választók többségének támogatását. (Hiteles programra persze szükség van.) Most a párt megítélésén kell javítani. Az MSZP és az SZDSZ az antiszemitizmus és a szélsőségekkel való együttműködés vádjával éppen ezt kívánja rombolni. Talán jelenleg is tart még az egyik pénzintézet reklámhadjárata, amely arról próbálja meggyőzni potenciális ügyfeleit, hogy a pénzük a szóban forgó bankban van a legjobb helyen. A jól felépített, bizalomerősítő hirdetésözön eredményei még a kívülállók számára is borítékolhatók. Ezt így kell csinálni.
Félreértés ne essék, a Fidesznek nem ismét egy új logóra van szüksége, hanem arra: nevének hallatán az villanjon be az emberek agyába, hogy ez az a párt, amelyre szüksége van, amelyre számíthat. Ettől jelenleg igen távol áll a Fidesz. Egy olyan imázskampány azonban, ami nem a kormánypártok lejáratását célozza, hanem saját erényeire összpontosít, hosszú távon is kifizetődő lehet.
A Fidesz képének javítására jobb időpont nem is lehetne, mint a jelenlegi. Ügydöntő népszavazások előtt áll az ország. Az MSZP történetének legmélyebb identitásválságába süllyedt. A párt egyes vezetői még azt sem tudják eldönteni, hogy miképpen viszonyuljanak a Kádár-rendszerhez. Az SZDSZ sincs jobb helyzetben. Kóka János pártelnökké választásával a szabad demokraták elveszítették, de legalábbis háttérbe szorították a rendszerváltáshoz kötődő arcaikat. A kormányzati munka terén, az úgynevezett reformok végrehajtásában ezzel párhuzamosan tragikus helyzet alakult ki. Az egészségügy romokban hever, a kis- és közepes vállalkozások kilátásai lehangolóak. Az adók nőttek, az államadósság mértéke mégis tovább emelkedett. Egyre több a munkanélküli, az elégedetlenség a társadalom szinte minden csoportját elérte. A helyzet a konvergenciaprogram végrehajtásának folytatásával nyilván még súlyosabbá válik.
A koalíciós pártok önmagukat amortizálták le, a Fidesz mégsem spórolhatja meg az ahhoz szükséges erőfeszítést, hogy a bizonytalan választók is szerethető jövőbeni kormányerőként tekintsenek rá. Az esély történelmi. A felelősség is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.