Aba Botond személyével sosem tapasztalt sajtóérdeklődés érkezik a Közlekedéstudományi Intézetbe (KTI), de ezt nem bánják – mondta tréfálkozva Ruppert László. Az intézet ügyvezető igazgatója arra a jó néhány újságcikkre utalt, amely azután jelent meg, hogy az intézet honlapjára kitették az ex-BKV-elnök nevét. Ezek a cikkek általában rendkívül túldimenzionálták mind a KTI, mind Aba Botond szerepét. A valóság az, hogy a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) megbízta a hozzá tartozó KTI-t a regionális közlekedési irodák létrehozásával. Ez a szervezet – hét régióban – felméri a személyszállítási szolgáltatások színvonalát, az utasszámot, a menetrendek rugalmasságát, egymáshoz illeszthetőségét. A cél egy olyan országos tudásbázis létrehozása, amely alapján döntéseket lehet hozni később járatszámról, viteldíjról. A regionális irodák tevékenységét fogja öszsze, és az eredmények feldolgozását végzi a központi iroda, amelyet szerdától Aba Botond irányít. A volt BKV-vezér személyével kapcsolatban Ruppert László kifejtette, hogy Aba sikeres tudományos pályát hagyott félbe a főváros közlekedési vállalatának irányítása kedvéért, s most nem tesz mást, mint
visszatér.
Kérdésünkre, hogy az Aba Botondra váró munka összefügg-e például a Volán-társaságok tervezett regionális átszervezésével, Ruppert László nemleges választ adott. Mint mondta, a tulajdonosi kört érintő döntések nem tartoznak a KTI feladatai közé. Azt azonban fontos tudni, hogy 2012-ben lejárnak a Volán-társaságokkal kötött állami koncessziós szerződések. A liberalizáció idejére pedig az államnak pontosan tudnia kell, mi az ellátandó feladat. A regionális Közlekedés irodák hálózatának feladata, hogy országos adatbázist készítsen. A most felálló regionális irodáknak az év végére már el kell készíteniük a valós, tapasztalati adatokat tartalmazó összesítést – jelentette ki Ruppert László.
Rátámadt a kalauzra egy férfi