Legalább 3 milliárd eurót kell befektetnie az Alitalia légitársaságba annak, aki megvásárolja a veszteséges olasz légi fuvarozó vállalatot – jelentette ki Alessandro Bianchi olasz közlekedési miniszter. A tárcavezető szerint másfél milliárd eurós összeg az, amennyiért megvásárolható a cég, és nagyjából ugyanennyi pénz, amivel működőképes állapotba lehet hozni az Alitaliát. Az olasz kormány legkevesebb 39,9 százalékos részesedését szeretné eladni a légitársaságnak. Két vevői csoport társult a vételre: az egyik az orosz Aeroflot légitársaság és az olasz UniCredit Bank alkotta csoport, a másik a Mediobanca vezető olasz beruházási bankhoz tartozó AP Holding és a Texas Pacific Group, valamint a Matlin Patterson Global Advisers amerikai befektetői társaságok.
Távolsági fapados. Az ír Ryanair légitársaság távolsági járatokra is át kívánja ültetni a diszkont üzleti modellt egy leányvállalat alapításával. A légitársaság 2010-ben „kapna szárnyra” öt vagy hat amerikai célállomásra Európából – közölte a Ryanair alapítója, Michael O’Leary a brit Flight International szaklap internetes kiadásának. A leánycég az anyavállalattól függetlenül működik majd, és közel 50 Airbus A350 vagy Boeing 787 gépből álló flottája lesz. A Ryanair járathálózatába tartozó 23 európai légikikötőből tízeurós induló jegyárral lehet majd eljutni a viszonylag kisebb amerikai repülőterekre.

Ezek az árulkodó jelek mutatják, hogy Magyar Pétert nagyon érzékeny pontján érinti a bennfentes kereskedés ügye