Ha amerikai elnökválasztás, akkor rengeteg pénz. Ha 2007 első negyedéve, akkor figyelemre méltó demokrata fölény, különös tekintettel arra, hogy két jelöltaspiránsuk, Hillary Clinton és Barack Obama jócskán vezet republikánus riválisaik előtt a kampánypénz-gyűjtésben. A vasárnap benyújtott hivatalos bevallások alapján mindkettejüknek van oka az örömre: mindent egybevéve az egykori first lady szedte össze eddig a legtöbb pénzt, 36 millió dollárt, párttársa viszont csak az előválasztásokra és csak ebben a negyedévben mintegy 25 milliót gyűjtött, ami jóval több mint Clinton ilyen célú 19 milliója. A Fehér Házba főnöki szerepben visszatérni készülő New York-i szenátor asszony pénztárcáját viszont duzzasztja az a tízmillió is, amit a tavalyi törvényhozási választásokból mentett meg, illetve további hétmillió, melyet kifejezetten a 2008-as választásokra kapott, és felhasználhatósága attól függ, hogy sikerül-e elnyernie a demokrata nemzeti kongresszustól pártja jelöltségét. A harmadik demokrata, John Edwards, aki 2000-ben Al Gore sikertelen alelnökjelöltje volt, összesen 13 milliót kalapozott öszsze. A republikánusoknak – noha messze van még a véghajrá – a jelenlegi állás szerint van mit behozniuk. A bankszámlán megjelenő összeg eszerint nincs összhangban az országos népszerűségi mutatókkal, mivel Mitt Romney volt massachusettsi kormányzó vezet 21 millióval, noha csak a harmadik-negyedik legkedveltebb aspiráns pártjából. A legnépszerűbb Rudolph Giuliani volt New York-i polgármesternek csak 14 milliót sikerült összeszednie az első negyedévben, míg John McCain arizonai szenátor 13 millió dollárt „énekelt ki” támogatói pénztárcájából.
Amellett, hogy mennyi pénzük van a jelölteknek, egy másik mutató is rendkívül beszédes. Ez az úgynevezett „fogyasztási ráta”, mely megmutatja, hogy az adott időszakban gyűjtött pénzből mennyit költöttek el. Ebben a tekintetben is jól áll Clinton, míg ő alig húsz százalékát élte fel bevételeinek, addig például Romney már a 49 százalékát.

Lencsevégre kapták a miniszterelnököt az olasz éjszakában