A drasztikus vasútvonal-megszüntetést ugyan megúszta Somogy, ám a buszjáratok már korábban is megkísérelt csökkentése, úgy tűnik, elkerülhetetlen. Miután az egyre súlyosabb gazdálkodási gondokkal küzdő Kapos Volán Zrt.-nek már csaknem minden tartaléka kimerült, a menedzsment most több mint félszáz járat megszüntetését javasolja a gazdasági és közlekedési tárcának.
Száznegyven dolgozójától vált meg három év alatt az ország egyik legnagyobb autóbusz-közlekedési társasága, amely hogy csökkentse kiadásait, most több nélkülözhető ingatlanát és telephelyét is eladásra kínálja – tudtuk meg a cég vezérigazgatójától.
Torma Kálmán lapunknak elmondta: az év első három hónapjában a múlt esztendő hasonló időszakához képest kétszázezerrel kevesebb utasuk volt, a teljes árú menetjegyforgalmuk 17 százalékkal, a dolgozói bérleteladás pedig 2,8 százalékkal esett vissza. Lapunk nem hivatalos információi szerint a társaság több tíz millió forintos hiánnyal zárta az év első három hónapját.
– Évek óta tervezzük a kihasználatlan járatok megszüntetését, most viszont nem halogatható a döntés, amelyet a hét közepére ígért a szakminisztérium. A megszüntetésre javasolt 50-60 járat nem túl sok a napi 1430 járatunkhoz képest, ám kétségtelen, aki megszokott egy járatot, annak éppen a megszüntetett fog hiányozni – ismerte el a vezérigazgató.
Kérdésünkre, hogy a közelgő balatoni üdülési szezont érinti-e a somogyi buszjárat-megszüntetési terv, Torma Kálmán azt válaszolta: remélhetőleg nem. Egyébként úgy látja: a Kapos Volán gondjait véglegesen csak a közúti közlekedés átfogó, hosszú távra szóló finanszírozási reformja oldhatja meg.
Tömegkarambol az M7-esen Székesfehérvárnál