Fényűző tájékoztató

2007. 04. 03. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Összesen 28 millió forintba került az adófizetőknek a Bajnai Gordon vezette Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) tájékoztató jellegű, exkluzív kiadású könyve, amely csupán 2000 példányban jelent meg, abból is 386-ot a honatyák kaptak. A részben bőrkötésben kiadott, a 2004 és 2006 közötti öt uniós operatív program csupán egyikét népszerűsítő könyv darabja közel 15 ezer forintba került, igaz, a magas színvonalú kiadványra kiadott összeg bőven belefér az első Nemzeti fejlesztési terv propagandájára elköltött két és fél milliárdnyi kommunikációs keretbe. Sőt, még ez az összeg is eltörpül a kilenc év alatt összesen 16 milliárd forintra rúgó népszerűsítési és tájékoztatási kerethez képest, amelyet az NFÜ irányzott elő az uniós támogatások kommunikációjára. A fentiekhez hasonló kiadvány elvileg az Európai Unió elfogadottságát hivatott emelni, a kiváló minőségű oldalak legelején azonban csak Bajnai Gordon mosolyog a viszonylag szerény számú olvasóra, és számol be az első Nemzeti fejlesztési terv „rekordösszegű” sikereiről.
– Az EU ugyan maga írja elő az unió elfogadottságának népszerűsítését, azonban ez széles körben értendő, vagyis hogy a legnagyobb célközönséghez eljusson a támogatások felhasználásnak híre – fogalmazott lapunknak Nógrádi Zoltán, a Fidesz európai ügyekkel foglalkozó parlamenti képviselője. Nógrádi szerint éppen ezért elegendő lett volna szerényebben, például csak CD-n és az interneten népszerűsíteni az operatív programok egyikét bemutató kiadványt.
– Az unió iránti hazai bizalom a mélypont felé közelít, miközben pontosan az a kormány költi a legnagyobb összegeket az EU, és – közvetetten saját maga – propagálására, amelyik a legtöbbet tett azért, hogy ez a hitelvesztés megtörténjen – tette hozzá a képviselő. – Az esélyegyenlőségi szempontokat szem előtt tartva arra kell törekedni, hogy olyan eszközöket alkalmazzunk, ami a legszélesebb körben lefedi a célcsoport igényeit, tekintettel az információs technológiát használók alacsony szintjére – derül ki az NFÜ kommunikációs igazgatóságának indokolásából. Emlékezetes, hogy nem ez az első kérdéses kommunikációs ügy az NFÜ háza táján. Szintén az első Nemzeti fejlesztési terv nyertese volt az a négy „sikerarc” is, akikkel 360 millió forintért reklámozták az uniós pályázatokat. Az arcokról később kiderült, hogy egyikük Nyakó István, az MSZP szóvivőjének barátja, másikuk Kóka János gazdasági miniszter egykori elenderes üzlettársa, jelenleg a minisztérium alkalmazottja, és egy szocialista vezetésű városmenedzser. A propagandaarcokat a botrány kirobbanása után levették az NFÜ honlapjáról.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.