Oravecz Péter, az ÁPV Zrt. kommunikációs igazgatója az MTI kérdésére elmondta, hogy az igazgatóságnak e héten terjesztik elő a javaslatot. Amennyiben a konzorcium minden ezzel kapcsolatos iratot, dokumentumot a megfelelő formában az ÁPV Zrt. rendelkezésére bocsát, akkor a javaslat napirendre kerülhet – mondta. Hozzátette azonban, hogy a tranzakciót jóváhagyó döntéshez a Kincstári Vagyoni Igazgatóság (KVI) hozzájárulása is szükséges. Az ügyletre az Európai Bizottság már rábólintott.
Oravecz Péter nem nevezte meg az új tulajdonost, de nyílt titok, hogy a spanyol Ferrovial tulajdonába került BAA a német Hochtief vezette konzorciummal tárgyalt a Budapest Airport átadásáról. A magyar magánosítás történetében ez volt az eddigi legnagyobb értékű egyszeri privatizációs tranzakció. A BAA International Ltd. 464,56 milliárd forintért vette meg 2005 decemberében a Budapest Airport Zrt. részvényeinek 75 százalék mínusz egy szavazat tulajdoni hányadát, a 75 évre szóló vagyonkezelési jogokat és az üzemeléshez szükséges kincstári eszközöket. Ezeket a vagyonelemeket 2005 nyarán egy független vagyonértékelő 110 milliárd forintra becsülte.

Felborult egy kisbusz, az utánfutója is leszakadt – utasait kórházba kellett vinni