A MÁV által tervezett április elseje helyett csak tegnap állhattak forgalomba Magyarországon a Stadler Flirtök. A csúszás oka az volt, hogy a Flirt utolsó, az összecsatolt üzemmódú közlekedtetéshez szükséges vizsgáján rendellenességet észleltek, ami miatt a mérést meg kellett ismételni. Miután a közlekedési hatóság kiállította a típusengedélyt és az üzembe helyezési engedélyt bizonyító tanúsítványt, az újonnan leszállított motorvonatokat a Budapest–Pusztaszabolcs–Dunaújváros útvonalon menetrend szerinti forgalomba állította. Az első két vasút – egybekapcsolva – a Déli pályaudvarról 9 óra 50 perckor futott ki utasaival Dunaújváros felé. A svájci cég havonta két-három új szerelvényt ad majd át a MÁV-nak, így 2008 márciusáig mind a harminc motorvonatot leszállítja. A négy kocsiból álló Flirt motorvonat összesen 211 ülő- és 164 állóhellyel rendelkezik. Az új szerelvények 160 km/óra sebességre is képesek, ám ehhez a vasúti pályát is át kellene alakítani. A kocsik áttekinthetők, tágasak, légkondicionálással és videokamerás felügyelettel szerelték fel őket. A Flirt vonatok csendesebbek, kevesebb energiát használnak, s kevesebb szennyező anyagot bocsátanak ki, ezzel kevésbé terhelik a környezetet.
Rátámadt a kalauzra egy férfi