Késéssel kezdett a Flirt motorvonat

2007. 04. 06. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A MÁV által tervezett április elseje helyett csak tegnap állhattak forgalomba Magyarországon a Stadler Flirtök. A csúszás oka az volt, hogy a Flirt utolsó, az összecsatolt üzemmódú közlekedtetéshez szükséges vizsgáján rendellenességet észleltek, ami miatt a mérést meg kellett ismételni. Miután a közlekedési hatóság kiállította a típusengedélyt és az üzembe helyezési engedélyt bizonyító tanúsítványt, az újonnan leszállított motorvonatokat a Budapest–Pusztaszabolcs–Dunaújváros útvonalon menetrend szerinti forgalomba állította. Az első két vasút – egybekapcsolva – a Déli pályaudvarról 9 óra 50 perckor futott ki utasaival Dunaújváros felé. A svájci cég havonta két-három új szerelvényt ad majd át a MÁV-nak, így 2008 márciusáig mind a harminc motorvonatot leszállítja. A négy kocsiból álló Flirt motorvonat összesen 211 ülő- és 164 állóhellyel rendelkezik. Az új szerelvények 160 km/óra sebességre is képesek, ám ehhez a vasúti pályát is át kellene alakítani. A kocsik áttekinthetők, tágasak, légkondicionálással és videokamerás felügyelettel szerelték fel őket. A Flirt vonatok csendesebbek, kevesebb energiát használnak, s kevesebb szennyező anyagot bocsátanak ki, ezzel kevésbé terhelik a környezetet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.