A hűség nem mindig kifizetődő, különösen, ha telefonszolgáltatók láncolják ezzel az eszközzel magukhoz az ügyfelet. A hűségnyilatkozatok aláírásának az a következménye, hogy ha a piacon kedvezőbb ajánlat tűnik fel, és a vevő váltana, nem teheti, mert a szerződés kitételei szankciókkal sújtják. A fenti helyzeten kíván változtatni a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) tanácsa, amely határozattervezetet tett közzé a vonalastelefon-szolgáltatók szerződéskötési gyakorlatával kapcsolatban. Eszerint a fogyasztók indokolatlan megkülönböztetésének minősül, ha a határozott idejű szerződés felmondását a szolgáltató egyoldalú, illetve aránytalanul szigorú feltételekhez köti.
A tanács a kiskereskedelmi piacok elemzése során mind az öt egykori monopolszolgáltatót jelentős piaci erejű szolgáltatónak minősítette. Az Emitel, a Hungarotel, az Invitel, a Magyar Telekom és a Monortel cégekre a tanács a fogyasztók indokolatlan megkülönböztetésének tiltása mellett további két kötelezettséget is kirótt. Ezek szerint továbbra is kötelező marad a vezetékes vonalaknál a szolgáltatóválasztás szabadsága, és tiltott lesz az indokolatlanul magas díjak alkalmazása. Ez utóbbi azt jelenti, hogy az érintett szolgáltatók éves átlagban nem emelhetik az adott évben mért fogyasztóiár-emelkedésnél nagyobb mértékben az egyszeri bekapcsolási, illetve a havi előfizetési díjakat. A határozattervezetet az érintettek véleményezhetik. A tanács a véglegesített határozatot elküldi az Európai Bizottságnak.
Gulyás Gergely: A háborús veszély nagyobb, mint valaha