Óránként 574,8 kilométeres sebességet ért el tegnap a továbbfejlesztett motorral és kerekekkel felszerelt, új TGV szuperexpressz – adta hírül az AP. Az ellenőrzött kísérletet Párizstól kétszáz kilométerre, a gyorsvasút nemrégiben átadott keleti szakaszán, Grigny közelében hajtották végre. Kategóriája korábbi, 515,3 kilométeres világcsúcsát szintén a TGV állította fel, még 1990-ben. A hagyományos kerekeken gördülő francia vonat azonban a mostani, rendkívüli sebessége dacára is csak megközelíteni tudta a japán mágnesvasút, a Maglev 581 kilométeres eredményét.
A gyártók bevallása szerint az új csúcs kiváló reklám és lehetőség arra, hogy a vonatot külföldön is sikeresen eladják, versenytársat teremtve a Hitachi által gyártott Shinkansen, illetve a Siemens ICE gyorsvasútjának. A siker után a szervezők bejelentették: nagyot léptek előre, hiszen konkurenseik nem rendelkeznek az övékéhez hasonló technikával. Az esemény megszervezésében részt vevő SNCF francia vasúti társaság, a pályatulajdonos RFF és a TGV gyártója, az Alstom vállalat tegnap délután nekilátott a délelőtt mért adatok, a különféle szakaszokon elért sebességek elemzésének, a szerelvény és a pálya technikai vizsgálatához. A kísérlet egyik nem titkolt célja ugyanis az, hogy nem laboratóriumi, hanem valós és extrém körülmények között vizsgálják az általuk használt anyagok viselkedését. A szervezők bejelentették azt is, hogy január közepétől mostanáig tucatnyi nem hivatalos próbát hajtottak végre, amelyek alkalmával a TGV több ízben is száguldott már óránként 560-570 kilométeres sebességgel.

Egy várandós kismama frontálisan karambolozott – megrázó videón az ütközés