A takarékoskodás ára

Évente csaknem 280 millió forintba kerül a március óta használaton kívüli vasúti szárnyvonalak őrzése – tudta meg lapunk.

Bodacz Péter
2007. 05. 29. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium belső használatra készült kimutatása arról tanúskodik, hogy az őrzést végző MÁV Vasútőr Kft. a helyi önkormányzatok tudtával és együttműködésével végezné a munkát. Ennek azonban nem sok jele mutatkozik: Sellye és Harkány között ellopták a sínpár egy részét, míg a villányi polgármester az elvileg létező szervezett őrzésről megkeresésünkkor hallott első ízben.
Mint arról többször is beszámoltunk, Kóka János gazdasági miniszter decemberi bejelentésének értelmében 2007 márciusától tizennégy szárnyvonalon szünetel a vasúti személyszállítás. Az öszszesen 474 kilométernyi szakaszt érintő intézkedéstől mindössze kétmilliárd forintos megtakarítást vár az állam. A szárnyvonali utasszállítás megszüntetése heves tiltakozást váltott ki az ellenzéki pártok, önkormányzatok és civil szervezetek részéről, Lenkovics Barnabás, az állampolgári jogok országgyűlési biztosa pedig alkotmánysértőnek nevezte a közlekedési reform ezen részét.
Részletek a 13. oldalon

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.