Bírság lett a vége a számlamizériának

Negyvenmilliós bírságot szabtak ki a gáz- és áramellátókra az elmúlt napokban – egyebek mellett túlszámlázás vagy késve kiküldött csekkek miatt. A szolgáltatók szerint nekik is nagyon rosszul jött a számlázási zűrzavar.

Dékány Lóránt
2007. 05. 04. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Túlszámlázás, késve kiküldött csekk, akadozó ügyfélfogadás – az utóbbi időben ezek voltak a média slágertémái a gáz- és áramszolgáltatókkal kapcsolatban. Mint arról már beszámoltunk, a Budapesti Elektromos Műveket (Elmű) például 18 millió forintra bírságolta meg a Magyar Energia Hivatal (MEH) egyebek mellett a havi számlázási kötelezettség elmulasztása miatt. A hivatal vizsgálata szerint ezen kívül probléma volt az is, hogy több ezer ügyfél nem, vagy csak késve kapott választ panaszleveleire. Szörényi Gábor, a MEH fogyasztóvédelmi főosztályának vezetője elmondta, a büntetett szabálysértések mellett további ideiglenes problémákat is talált a szolgáltató működésében. Ilyen például a személyes ügyfélszolgálat, ahol tavaly átlagosan 12 perc kellett egy panasz kezelésére, idén ez 77 percre nőtt. A főosztályvezető kifejtette, ebben az esetben azért nem szabtak ki bírságot, mert nem éves szinten, hanem csak egy, két, esetleg három hónapig működött a szolgáltatás az elvárt színvonal alatt.
A számlamizéria nemcsak a fogyasztóknak, de az Elműnek is a lehető legrosszabbkor jött – nyilatkozta lapunknak a társaság szóvivője, Boross Norbert. – A számítógépes rendszer átállítása miatt késve kiküldött számlák az év első három hónapjában 3-4 milliárd forintos kintlevőséget okoztak az Elműnek. A be nem fizetett díjakból adódott kimaradás azonban mostanra teljesen eltűnt, komolyabb gondot nem okozva a társaságnak – nyilatkozta a szóvivő.
Az északkeleti régiók gázellátását végző Tigáz összesen 20 millió forintos büntetést kapott a MEH-től. Szörényi Gábor közölte, az egyik esetben Berettyóújfalu mellett 187 fogyasztóhoz nem épített ki új vezetéket a cég a megadott határidőn belül, kötbér fizetése nélkül. A bírság másik felét pedig az adta, hogy nagyrészt a hibásan kiállított számlák miatt több 10 ezer fogyasztó fordult panasszal a szolgáltatóhoz, amely nem válaszolt a megkeresésekre húsz napon belül.
Másfél hónapja lapunknak azt jelentette a Magyar Gázipari Egyesülés, hogy a lakosság összesen 10 milliárd forinttal tartozik a gázszolgáltatóknak – főként a hibás számlák és a megváltozott rendszerű gázártámogatás miatt. Most annyit közölt: ahogy a gázártámogatás folyósítása megindult, úgy kezdtek csökkenni a kintlevőségek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.