Cáfolják az álhíreket a magyar tengerről

2007. 05. 24. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Visszautasítja, tudósokkal és közgazdászokkal cáfoltatja a Balaton idegenforgalmát veszélyeztető álhíreket a régió idegenforgalmi bizottsága. Az MTA Tihanyi Limnológiai Kutatóintézetének neves tudósait kérte fel a Balatoni Regionális Idegenforgalmi Bizottság, hogy cáfolja meg a toxikus algák megjelenéséről és a Hévízi-tó rákkeltő hatásáról szóló híreszteléseket, egy közgazdászt pedig arra kértek, ismertessék a balatoninál jóval olcsóbbnak kikiáltott adriai üdülések szállodai és éttermi árait – jelentette be a testület legutóbbi ülésén Rosta Sándor, az idegenforgalmi szervezet elnöke.
A bizottság tagjai kritikus hangon szóltak a turizmusért is felelős minisztériumok balatoni idegenforgalmat érintő súlyos mulasztásairól. – Ideje lenne már tudomásul venni: szállodai szobát a Balatonnál csak attrakcióval, vonzó, nívós rendezvénykínálattal lehet eladni – hangsúlyozta Halász Klára, a siófoki Tourinform-iroda vezetője. Mások amiatt emeltek szót, hogy utólagos finanszírozással nem lehet nemzetközi érdeklődésre is számot tartó rendezvényt tartani. Csákvári Árpád, a Balatontourist stratégiai igazgatója élesen bírálta a kerékpárutak miniszteri biztosát és a közútkezelőt a települések közötti balatoni „bringautak” elhanyagoltságának megtűrése miatt.

Műsor a balatonról. Siófokon építi ki szezonális balatoni stúdióját a magyar közszolgálati televízió, és napi rendszerességgel beszámol az üdülőkörzet eseményeiről. Mint korábban megírtuk, Siófok polgármestere, Balázs Árpád kifogásolta, hogy a közszolgálati televízió a Balaton helyett egész nyáron az Adriáról sugároz tengerparti üdülést népszerűsítő műsorokat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.