Magyarországon ma mintegy 400 vállalkozás mondja magáról, hogy franchise rendszert épít vagy működtet, és a Magyar Franchise Szövetség becslései szerint ebből mintegy 150 felel meg az európai etikai kódex követelményeinek. Százezer fő foglalkoztatott és akár ezermilliárd forint éves forgalom jellemzi a magyar franchise üzletágat.
Hazánkban a legnagyobb hálózattal a Fornetti rendelkezik: 800– 2000 partnerrel, majd a McDonald’s és a Diego 60-70 átvevővel követi. Az utóbbi években rohamosan fejlődött az ingatlanpiac, az egyes hálózatok 40–60 átvevővel is rendelkeznek. Néhány magyar franchise hálózat nemzetközi terjeszkedése már megkezdődött, elsők között a már említett Fornetti cégé, de sikeresen bontogatja szárnyait a Diego, és néhány tőzsdei cégünk is, mint a Mol vagy az OTP. A szövetkezeteknél is gyakran felmerül a franchise rendszer igénye. Ezt az igényt a 2001-ben a Coop üzletlánc ki is elégítette, mert üzletláncát kinyitotta a vállalkozók felé, s ennek során franchise vállalkozást és hozzá tartozó szerződést kínált a hálózathoz csatlakozó ügyfeleknek.

Orbán Viktor: Isten veled, Mester! – fotó