Fütty vagy taps, félig üres vagy félig teli nézőtér – hozzáállás kérdése. Tarr Béla mindenesetre megosztotta a közönséget A londoni férfi című filmje világpremierjén szerda éjjel: míg a lassúságot roszszul toleráló nézők kivonultak a teremből a film első felében, a benn- maradó sok száz fesztiválvendég a Magyar Távirati Iroda helyszínen tartózkodó újságírója szerint hoszszú tapssal és állva ünnepelte az alkotókat a vetítés végén. Így Gus Van Sant-t is, akinek Paranoid Park című filmje szintén az Arany Pálmáért versenyez. Az amerikai filmművész korábban többször hangoztatta, hogy Tarr Bélát tekinti egyik példaképének – filmjeiben gyakran él Tarr motívumaival (Gerry, Elephant). A két filmrendező a díszvetítés után átölelte egymást, majd az alkotók díszsorfal között hagyták el a helyszínt.
Nemcsak Tarr Bélát fogadták felemásan: míg néhányan bukásnak tartották Quentin Tarantino új munkáját, a Halálbiztost sokan a Ponyvaregény utáni legjobb filmjeként értékelték. Hogy a füttyögés és tapsolás mennyire befolyásolja a zsűri munkáját, a vasárnap esti Arany Pálma-osztón kiderül.

Tuja a kertekben: miért száradnak ki, és meg lehet-e őket menteni?