Már azokban az években, amikor a közszolgálati csatorna egyre csak ismételgette főműsoridőben a Kádár-korszak lejárt szavatosságú kabaréjeleneteit, a humorfesztiválokon és a rádiókabaréban már ott voltak Litkayék, Bödöcsék, Tóth Tibiék, Rokker Zsoltiék: vagyis az új generáció. Friss hang, friss stílus, humor jelentős hatásfokkal, ám kis költségvetésből. A humorfesztiválokról lehetetlen időpontokban sugárzott összefoglalókat a királyi tévé, de az a kacifántos ötlet egyetlen döntéshozó elméjében sem fogant meg, hogy ezeket a fiatalokat, akik a politikai acsarkodás legelkeserítőbb éveiben mégiscsak feltalálták, min tudnánk mi, magyarok jó sokan együtt nevetni, bevigye a képernyőre valami elérhető műsorsávban.
A Humorbajnokság nem túl szerencsésen összerakott műsor. Farkasházi Réka színésznő és Hajas László mesterfodrász persze inkább a magyar összmédia műsorvezetői deficitjét reprezentálja, már ha műsorvezetőn Antal Imrét, Kudlik Júliát vagy akár Tillát értjük. (A deficit okát – a médiaiskolák százával ontják a képzett, fiatal szakembereket – senki sem tudja.)
A műsor sajátja azonban, hogy nincs saját magyar főcímdala, helyette a Moulin Rouge című filmmusicalből hallható a gyémántos dal, aztán az azonos nevű pesti mulató – egyben a műsor helyszíne – valamelyik előadója mutatja be, milyen egy igazi kiskunlacházi dzsigoló vagy egy kőbányai kék angyal, amint helyi angol dialektusban énekel egy-egy világslágert, amelyekről senki sem kotorta le a több évtizedes port.
A zsűrinek két állandó tagja van: Nádas György és Commandante Thomas Grande, a mulató igazgatója, egyben a többször elmeszelt bochkoros műsor társműsorve-zetője, a másik két zsűritag mindig új: utoljára Selmeczi György és maga Pandacsöki Boborján, az angol abszurd humor egyik megmagyarítója. Dolák-Saly Róbert jókor érkezett, ugyanis a bajnokságba viszszaszavazott Kacsa duó pont egy angol abszurdra hajazó médiaparódiát hozott, amin minden erénye mellett meglátszott, hogy nem volt elég idő a begyakorlásra. Bellus István egy jövőbeli magyar sztárpanoptikumba kalauzolta nézőit, látszott, hogy izgul, hiába a sok poénnal megírt szöveg. Ayala, aki régebben Brindisivel duóban már profiként is fellépett, anyósdal-paródiákat hozott. Mindezzel csak három gond volt: egyrészt mit keres egy profi a lámpalázas kezdők között, másrészt miért a legolcsóbb témát hozza, harmadrészt a tömény anyósellenesség nem hagy jó érzéseket a hallgatóban. Szabó Kristóf az interaktív pszichopata figurával, aki egyszerre infantilis, szánandó és veszedelmes, a bajnokság egyik nagy felfedezettje lehet.
Nagy Bandó talán azért szerepel vendégként, mert versenyzőként az elődöntőbe sem jutott volna be.
(Humorbajnokság, ATV – április 29., 21.00.)

Szörnyű baleset: több darabra szakadt szét a BMW X5-ös