A 2006-os választási év költségvetése 730 millió forintot irányzott elő kommunikációs célokra, jövőre – a Világgazdaság értesülései szerint – 1,77 milliárd forintot költhetnek el ugyanerre, ebből 800-900 milliót a reformokkal kapcsolatos tájékoztatásra. – A következő hetekben hirdeti meg a kancellária a közbeszerzési pályázatokat az idei kormányzati kommunikációra – tudta meg a napilap. A reformkommunikáció címen futó projekt kiemelt területe lesz az egészségügy és a közigazgatás, azzal, hogy az állampolgárokat tájékoztatják majd az őket érintő ügyekről, változásokról. Nem „kormányzati önfényező kampányt” folytatnak majd, hanem praktikus információkkal látják el a választókat azokon a területeken, ahol a reformok már előrehaladtak – közölte a lap, amely szerint például az egészségügyibiztosítómodell-választásról szóló tájékoztatási menetrend már kész, s ez független attól, hogy végül melyik verzió mellett dönt a politika.
*
A közbeszerzési pályázatok kiírását a miniszterelnöki kabinet bemutatja a sajtónak, azzal a céllal, hogy látható legyen, mennyi pénzt mire költenek, és kik fognak erről határozni. Minden közbeszerzési folyamatot szakmailag támadhatatlanként kívánnak felépíteni, szakértőket és a legjobb médiaauditort akarják majd foglalkoztatni.
Már tavaly is kifinomult technikákkal igyekeztek meggyőzni a közvéleményt, hogy a kormány sikeresen végzi a munkáját. – A világ Kelet-Európára néz, itt kezdődik Európa XXI. századi története, tudnia kell mindenkinek, hogy gazdaságunk hihetetlenül sikeres, minket irigyel Németország, Franciaország, Olaszország vagy Spanyolország – Kóka János a kormány nevében a választási kampányban egész oldalas újsághirdetésekben, óriásplakátokon közpénzből hirdette a pozitív kilátásokat. A hurráoptimizmus a voksolás előtt az MDF-et is magával ragadta: a kormánypártokkal együtt kiadott és aláírt Közös siker címet viselő kiáltványban elfogadták a „közlekedési infrastruktúra erőteljes ütemű fejlesztésének” nagy tervét, és egyetértettek például az egészségügyi ellátórendszerek területén végrehajtandó „strukturális ésszerűsítés” szükségességében. A választásokig adóforintokból finanszírozott kormányreklámok jóvoltából attól volt hangos a média, hogy 2006 az adócsökkentés éve lesz, a lakosság megtudhatta, hogy hazánkról 672 vezető üzletember azt gondolja, ez a világ „tizedik legvonzóbb befektetési helye”. – Ideje megbarátkozni a gondolattal, hogy fantasztikusan sikeresek vagyunk – írta Kóka szinte naponta az újságokban elhelyezett hirdetéseiben, amelyek egyike a legjobb karácsonyt ígérte a népnek.

Diónyi jégeső, felhőszakadás és drasztikus lehűlés várható