Készül a magyarázó kampány

A lakosság praktikus információkkal való ellátására 800-900 millió forintot kíván a kormány költeni az idén, a kommunikációs büdzsé támadhatatlan lesz. A választások előtt arra költöttek százmilliókat, hogy az emberek megtudják: Magyarország kirobbanóan sikeres, és nálunk legjobb a karácsony.

Török László
2007. 05. 08. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 2006-os választási év költségvetése 730 millió forintot irányzott elő kommunikációs célokra, jövőre – a Világgazdaság értesülései szerint – 1,77 milliárd forintot költhetnek el ugyanerre, ebből 800-900 milliót a reformokkal kapcsolatos tájékoztatásra. – A következő hetekben hirdeti meg a kancellária a közbeszerzési pályázatokat az idei kormányzati kommunikációra – tudta meg a napilap. A reformkommunikáció címen futó projekt kiemelt területe lesz az egészségügy és a közigazgatás, azzal, hogy az állampolgárokat tájékoztatják majd az őket érintő ügyekről, változásokról. Nem „kormányzati önfényező kampányt” folytatnak majd, hanem praktikus információkkal látják el a választókat azokon a területeken, ahol a reformok már előrehaladtak – közölte a lap, amely szerint például az egészségügyibiztosítómodell-választásról szóló tájékoztatási menetrend már kész, s ez független attól, hogy végül melyik verzió mellett dönt a politika.
*
A közbeszerzési pályázatok kiírását a miniszterelnöki kabinet bemutatja a sajtónak, azzal a céllal, hogy látható legyen, mennyi pénzt mire költenek, és kik fognak erről határozni. Minden közbeszerzési folyamatot szakmailag támadhatatlanként kívánnak felépíteni, szakértőket és a legjobb médiaauditort akarják majd foglalkoztatni.
Már tavaly is kifinomult technikákkal igyekeztek meggyőzni a közvéleményt, hogy a kormány sikeresen végzi a munkáját. – A világ Kelet-Európára néz, itt kezdődik Európa XXI. századi története, tudnia kell mindenkinek, hogy gazdaságunk hihetetlenül sikeres, minket irigyel Németország, Franciaország, Olaszország vagy Spanyolország – Kóka János a kormány nevében a választási kampányban egész oldalas újsághirdetésekben, óriásplakátokon közpénzből hirdette a pozitív kilátásokat. A hurráoptimizmus a voksolás előtt az MDF-et is magával ragadta: a kormánypártokkal együtt kiadott és aláírt Közös siker címet viselő kiáltványban elfogadták a „közlekedési infrastruktúra erőteljes ütemű fejlesztésének” nagy tervét, és egyetértettek például az egészségügyi ellátórendszerek területén végrehajtandó „strukturális ésszerűsítés” szükségességében. A választásokig adóforintokból finanszírozott kormányreklámok jóvoltából attól volt hangos a média, hogy 2006 az adócsökkentés éve lesz, a lakosság megtudhatta, hogy hazánkról 672 vezető üzletember azt gondolja, ez a világ „tizedik legvonzóbb befektetési helye”. – Ideje megbarátkozni a gondolattal, hogy fantasztikusan sikeresek vagyunk – írta Kóka szinte naponta az újságokban elhelyezett hirdetéseiben, amelyek egyike a legjobb karácsonyt ígérte a népnek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.