Megújított keresőmotor

Együttműködési szerződést kötött az Origo portál tulajdonosa: a T-Online, valamint a T-Mobile a Google-lal. Az Origo és a T-Mobile web’n’walk szolgáltatásának keresőmotorja Google-technológiára épül. A szolgáltatók ettől azt remélik, hogy egyszerűbb és hatékonyabb lesz a keresés az ügyfelek számára a portálon és a mobilinternetezéskor.

2007. 05. 20. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jelentős nemzetközi keresőcégekkel vette fel a kapcsolatot a közelmúltban a Magyar Telekom-csoporthoz tartozó T-Online és a T-Mobile, majd a világ legnépszerűbb keresőmotorját kifejlesztő Google-t választották partnernek. A T-Online régóta dolgozik az Origo keresőportál megújításán: a megállapodás alapján az on-line portál keresője, az OK.hu a Google technológiáját alkalmazza. A T-Online adatai szerint az Origo portált országos szinten a hárommillió internetező 75-80 százaléka éri el.
A Google-technológia használata egyszerűbbé, hatékonyabbá teszi a keresést az OK.hu és az Origo oldalain. A kereső elérhető a portál bármely oldalán, valamint az önálló OK.hu domainen is. A Google-motor a szabad szavas keresésben és a képek keresésében segíti a portál látogatóit, a legjobb és legfrissebb találatokat kapják a magyar és a teljes nemzetközi webről. A magyar webre szűkített keresés esetében – a Google-technológia révén – a világ összes magyar nyelvű oldala között kereshetünk, legyenek azok .com, .ro, .sk végződésű vagy bármely más cím alatt.
Az OK.hu egy sor egyéb szolgáltatással is segíti a felhasználókat. A kereső képes olyan adatbázisokban is kutatni, amelyek nem a megszokott weboldalakon érhetők el, ahová a hagyományos webkeresők nem látnak be. Az OK.hu így számos saját szolgáltatással rendelkezik: szótár, térkép, vásárlás, apróhirdetés, az Origo teljes cikkarchívuma, linktár. Mindemellett az alkotók integrálták az Országos Széchényi Könyvtár teljes, sokszázezres adatbázisát, és a magyar nyelvű Wikipedián való közvetlen keresés is rendelkezésre áll.
A négy és fél millió ügyfelet kiszolgáló T-Mobile az útközben is használható web’n’walk szolgáltatás keresőmotorját is a Google-technológiára építi. A Google és a T-Mobile stratégiai együttműködésének köszönhetően az egy éve indított szolgáltatás – amelynek segítségével a mobiltelefonon is elérhetővé vált a teljes világháló – használata még könnyebb lesz a már jelenleg is több tízezer felhasználónak. A web’n’walk főoldalát naponta háromszázezer alkalommal töltik le az ügyfelek. A nyitóoldalon immár a Google logója található. A T-Mobile az együttműködéstől azt reméli, hogy a Google-motor segítségével a találatok is pontosabbak lesznek. A mobiltelefon egyre meghatározóbb az internetes információkeresésben, amelyben a Google kiemelt szerepet kaphat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.