Jelentős nemzetközi keresőcégekkel vette fel a kapcsolatot a közelmúltban a Magyar Telekom-csoporthoz tartozó T-Online és a T-Mobile, majd a világ legnépszerűbb keresőmotorját kifejlesztő Google-t választották partnernek. A T-Online régóta dolgozik az Origo keresőportál megújításán: a megállapodás alapján az on-line portál keresője, az OK.hu a Google technológiáját alkalmazza. A T-Online adatai szerint az Origo portált országos szinten a hárommillió internetező 75-80 százaléka éri el.
A Google-technológia használata egyszerűbbé, hatékonyabbá teszi a keresést az OK.hu és az Origo oldalain. A kereső elérhető a portál bármely oldalán, valamint az önálló OK.hu domainen is. A Google-motor a szabad szavas keresésben és a képek keresésében segíti a portál látogatóit, a legjobb és legfrissebb találatokat kapják a magyar és a teljes nemzetközi webről. A magyar webre szűkített keresés esetében – a Google-technológia révén – a világ összes magyar nyelvű oldala között kereshetünk, legyenek azok .com, .ro, .sk végződésű vagy bármely más cím alatt.
Az OK.hu egy sor egyéb szolgáltatással is segíti a felhasználókat. A kereső képes olyan adatbázisokban is kutatni, amelyek nem a megszokott weboldalakon érhetők el, ahová a hagyományos webkeresők nem látnak be. Az OK.hu így számos saját szolgáltatással rendelkezik: szótár, térkép, vásárlás, apróhirdetés, az Origo teljes cikkarchívuma, linktár. Mindemellett az alkotók integrálták az Országos Széchényi Könyvtár teljes, sokszázezres adatbázisát, és a magyar nyelvű Wikipedián való közvetlen keresés is rendelkezésre áll.
A négy és fél millió ügyfelet kiszolgáló T-Mobile az útközben is használható web’n’walk szolgáltatás keresőmotorját is a Google-technológiára építi. A Google és a T-Mobile stratégiai együttműködésének köszönhetően az egy éve indított szolgáltatás – amelynek segítségével a mobiltelefonon is elérhetővé vált a teljes világháló – használata még könnyebb lesz a már jelenleg is több tízezer felhasználónak. A web’n’walk főoldalát naponta háromszázezer alkalommal töltik le az ügyfelek. A nyitóoldalon immár a Google logója található. A T-Mobile az együttműködéstől azt reméli, hogy a Google-motor segítségével a találatok is pontosabbak lesznek. A mobiltelefon egyre meghatározóbb az internetes információkeresésben, amelyben a Google kiemelt szerepet kaphat.
Napi balfék: Magyar Péter újabb árulót talált!