Panaszáradat Ferihegyen

Elkeveredett csomagok, végeláthatatlan sorok, toronymagas díjak: az utasoknak és a légitársaságoknak is sok a panaszuk az éppen most gazdát cserélt Budapest Airportra. A cég az alvállalkozóira mutogat, s Európa legnagyobb diszkont-légitársasága, a Ryanair szerződtetésével igyekszik bizonyítani, nem került leszállóágba a magyar reptér.

2007. 05. 17. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nagyon sok az utaspanasz az elkeveredett, megsérült pogygyászok miatt Ferihegyen az utóbbi hónapokban – ismerte el lapunknak egy neve elhallgatását kérő Budapest Airport-tisztségviselő. A magyar légikikötő üzemeltetését végző cég azonban úgy véli: nem felelős a poggyászok késedelmes kiadásáért vagy sérüléséért, ezért a munkáért ugyanis a – korábban kiszervezett – földi kiszolgálás a felelős. A földi kiszolgálás egy részét éppen az a török érdekeltségű Celebi Ground Handling Kft. végzi, amelyet a május 7-i bérmegállapodásig sztrájkoló munkavállalók is nehéz helyzetbe hoztak.
Limburger Lóránt, a Celebi GH Kft. ügyvezető igazgatója lapunknak visszautasította a megállapításokat. Az utaspanaszok száma a Celebi saját nyilvántartása szerint nem növekedett nagyobb mértékben, mint ahogy azt az utasforgalom növekedése indokolta. A sztrájkra vonatkozó utalásra Limburger Lóránt azt válaszolta, összesen egy-egy kétórás, egynapos, valamint kétnapos munkabeszüntetés volt a Celebinél, ezektől eltekintve a cég teljes létszámmal dolgozott. Az ügyvezető igazgató rámutatott, a Celebi csak egy a három földi kiszolgálást végző cég közül. A legnagyobb forgalmat a Malév Ground Handling Kft. szolgálja ki, tehát nincs ok a Celebit felelőssé tenni a megnövekedett számú utaspanasz miatt. A harmadik kiszolgáló, a Sky Europe saját társasága, ennek tevékenységével kapcsolatban nem merült fel kifogás.
Nem csak az utasok, a légitársaságok is elégedetlenek a BA tevékenységével. A Wizz Air vezérigazgatója, Váradi József lapunknak elmondta, a Budapest Airport a régió, de akár Európa egyik legdrágább repülőtere. Ugyanakkor a BA az egyik leggyengébb utasszám-növekedés tekintetében a térségben és Európában. A diszkont-légitársaságok forgalma jó ideje csökken Ferihegyen, miközben Kelet-Közép-Európában soha nem látott növekedést regisztrálnak a repülőterek. A Budapest Airport cáfolni kívánta mind a forgalom csökkenésére, mind a légitársaságok elégedetlenségére vonatkozó híreket. Ennek alátámasztására tegnap bejelentették, a jövőben Ferihegyről is indít jártokat Európa első számú fapados légitársasága, az ír Ryanair. A magyar főváros és Anglia között október végétől heti négy járatot indít a cég. A Ryanair ráadásul kemény versenytárs: rengeteg pénzt költ arra, hogy letörje a többi társaság árait. Európában például egymillió ingyenjegyet osztanak szét, s Magyarországon 3 forintért kínálnak jegyeket. Az eddig jellemzően az olcsóbb, azaz másodlagos, nagy városoktól távol lévő légikikötőket használó Ryanair Magyarországon 2006 májusában debütált. Az ír társaság elsőként a Sármellék–London járatot indította be, október végétől pedig a németországi Frankfurt-Hahnba is repül a Balaton-parti településről.
A BA azt a vádat is visszautasította, hogy csökkent a magyar repülőtér forgalma. Ennek alátámasztására közölte, 704 193 utast szolgált ki áprilisban, 4,6 százalékkal többet, mint tavaly ilyenkor. Az elmúlt 12 hónapban Ferihegy utasforgalma ezzel 8,340 millióra nőtt, ami 3,2 százalékkal haladja meg a tavalyi évben ugyanekkor mért szintet. Az év negyedik hónapjában a repülőgépmozgások száma 1,7 százalékkal csökkent, összesen
10 089 le- és felszállást regisztrált a repülőtér üzemeltetője. Az idei áprilist megelőző 12 hónapban
125 817 gépmozgás történt Ferihegyen. Ez 0,7 százalékkal kevesebb, mint az azt megelőző időszakban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.