Három és fél hónapig nélkülözhetik tegnaptól a gépkocsival közlekedők a Pesti alsó rakpartot a Közraktár utca és a Belgrád rakpart között a 4-es metró Fővám téri metróállomásának építése miatt. Demszky Gábor a témáról tartott sajtótájékoztatóján – rendhagyó módon – még kerülő útvonalakat is javasolt az autósoknak. A főpolgármester szerint a gépjárművel közlekedők a Budai alsó rakpartot, a pesti oldalon észak felől pedig a Hungária körutat és a Dózsa György utat választhatják, de haladhatnak a Lánchíd és a József Attila utca felé is. Szerinte az autósok dél felől a Könyves Kálmán körút, a Vágóhíd utca, a Haller utca, valamint a Ferenc körút felé kerülhetik el a lezárt területet.
A lapunknak nyilatkozó taxiscégek vezetői azonban kétkedve fogadták a javaslatait. Úgy vélték, az ajánlott útvonalak a többletforgalom nélkül is eleve zsúfoltak. Attól tartanak, hogy még több lesz a dugó, ha erre haladnak majd azok a járművek, amelyek eddig a belső városrészeket használták. Valóban, a korlátozás már tegnap megmutatkozott Budapest forgalmában. Több helyen dugók alakultak ki, s a javasolt kerülő útvonalakon időnként nem működtek a jelzőlámpák sem, több fuvarozó hiányolta a forgalomirányító rendőrök jelenlétét. Az akadályok sora azonban nem áll meg itt: június 21-től a 2-es villamos helyett két évig villamospótló buszok járnak, a Szabadság hidat pedig augusztus 21-től lezárják. A főváros könnyítésként mindössze annyit ígér, hogy az alternatív útvonalakat a távoli csomópontokban is táblák jelzik majd. Június közepétől pedig lezárják a felső rakpartot is. A lezárás miatt ideiglenesen nem közlekedik a 83-as trolibusz, mert a felső rakpartra épülő munkagépek miatt a vezetékeket le kell szerelni.
Enyhíthetné a káoszt a Hungária-körgyűrűn és kevesebben jönnének be az agglomerációból, ha gyakrabban járnának a HÉV-ek és az 1-es villamos.
A lapunknak nyilatkozó Regőczi Miklós, a BKV kommunikációs igazgatója szerint a főváros kérhetett volna rendőri segítséget a forgalom irányításához, de ez még nem történt meg. Elmondta azt is, hogy a 2-es villamos pótlásánál fontos szempont volt, hogy az autóbuszok beállítása olcsóbb, s ezekből van a legtöbb. A HÉV- és a villamosjáratok sűrítését azonban nem tervezik, mivel nincs ehhez elegendő kocsijuk. Ennek ellenére csatlakozott Demszky álláspontjához, miszerint a főváros közlekedési gondjait csak az oldhatja meg, ha minél többen használják a közösségi járműveket.

Orbán Viktornak kellett helyre tennie Zelenszkijt