Totális a káosz Budapest útjain

Eleve zsúfolt útvonalakat ajánlott az autósoknak a tegnap lezárt Pesti alsó rakpart helyettesítésére Demszky Gábor. A budapesti főpolgármester sajtótájékoztatón magyarázta el, mi várható a főváros közlekedésében a következő három és fél hónapban. Júniustól a felső rakparton és a 2-es villamossal sem lehet már közlekedni.

Munkatársunktól
2007. 05. 14. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Három és fél hónapig nélkülözhetik tegnaptól a gépkocsival közlekedők a Pesti alsó rakpartot a Közraktár utca és a Belgrád rakpart között a 4-es metró Fővám téri metróállomásának építése miatt. Demszky Gábor a témáról tartott sajtótájékoztatóján – rendhagyó módon – még kerülő útvonalakat is javasolt az autósoknak. A főpolgármester szerint a gépjárművel közlekedők a Budai alsó rakpartot, a pesti oldalon észak felől pedig a Hungária körutat és a Dózsa György utat választhatják, de haladhatnak a Lánchíd és a József Attila utca felé is. Szerinte az autósok dél felől a Könyves Kálmán körút, a Vágóhíd utca, a Haller utca, valamint a Ferenc körút felé kerülhetik el a lezárt területet.
A lapunknak nyilatkozó taxiscégek vezetői azonban kétkedve fogadták a javaslatait. Úgy vélték, az ajánlott útvonalak a többletforgalom nélkül is eleve zsúfoltak. Attól tartanak, hogy még több lesz a dugó, ha erre haladnak majd azok a járművek, amelyek eddig a belső városrészeket használták. Valóban, a korlátozás már tegnap megmutatkozott Budapest forgalmában. Több helyen dugók alakultak ki, s a javasolt kerülő útvonalakon időnként nem működtek a jelzőlámpák sem, több fuvarozó hiányolta a forgalomirányító rendőrök jelenlétét. Az akadályok sora azonban nem áll meg itt: június 21-től a 2-es villamos helyett két évig villamospótló buszok járnak, a Szabadság hidat pedig augusztus 21-től lezárják. A főváros könnyítésként mindössze annyit ígér, hogy az alternatív útvonalakat a távoli csomópontokban is táblák jelzik majd. Június közepétől pedig lezárják a felső rakpartot is. A lezárás miatt ideiglenesen nem közlekedik a 83-as trolibusz, mert a felső rakpartra épülő munkagépek miatt a vezetékeket le kell szerelni.
Enyhíthetné a káoszt a Hungária-körgyűrűn és kevesebben jönnének be az agglomerációból, ha gyakrabban járnának a HÉV-ek és az 1-es villamos.
A lapunknak nyilatkozó Regőczi Miklós, a BKV kommunikációs igazgatója szerint a főváros kérhetett volna rendőri segítséget a forgalom irányításához, de ez még nem történt meg. Elmondta azt is, hogy a 2-es villamos pótlásánál fontos szempont volt, hogy az autóbuszok beállítása olcsóbb, s ezekből van a legtöbb. A HÉV- és a villamosjáratok sűrítését azonban nem tervezik, mivel nincs ehhez elegendő kocsijuk. Ennek ellenére csatlakozott Demszky álláspontjához, miszerint a főváros közlekedési gondjait csak az oldhatja meg, ha minél többen használják a közösségi járműveket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.