Négy évig biztosította a város a pécsi kisdiákoknak az ingyenes utazást, amely 2005-ig évente közel 185 milliójába került a baranyai megyeszékhelynek. Két éve megváltoztak a jogszabályok, így az állami támogatást már nem tudta igényelni a város, ezért az önkormányzat két évig saját zsebből finanszírozta a több ezer bérletet, s ez így immár évente csaknem félmilliárdjába került.
A rendszer 2005 előtt úgy működött, hogy az általános iskolák felmérést készítettek arról, hány tanulójuk igényli a bérletet, majd a cégtől megrendelték az adott mennyiséget. A számlát kiállították, majd az önkormányzat az iskoláknak utalta át a pénzt. A közlekedési társaság ez alapján kért árkiegészítést, amely a teljes árú felnőttbérlet és a kedvezményes bérlet közötti különbség állami támogatását jelentette. A regionális adóhivatal kiemelt adóalanyok ellenőrzési főosztálya még tavaly folytatott vizsgálatot a cégnél – 2007 elején fejezték be –, amely 632 millió forint jogosulatlan fogyasztói árkiegészítés igénybevételét állapította meg, és 35 millió forint késedelmi pótlék fizetéséről hozott határozatot. Jelezte azt is, hogy társaság a tulajdonos, vagyis az önkormányzat döntését hajtotta végre; a méltányolandó körülmények miatt bírságot nem szabott ki. A közlekedési cég fellebbezéssel élt az APEH-nál.
A Pécsi Közlekedési Zrt. gazdasági igazgatója, Majoros Csaba anynyit árult el, hogy álláspontjuk szerint jogosan igényelték a fogyasztói árkiegészítést. Megkerestük az illetékes hivatalt is, az adózás rendjéről szóló törvényre hivatkozva azonban egyedi adózóról, illetve annak ellenőrzéséről az APEH nem adhat felvilágosítást. A tulajdonos önkormányzat részéről szerettük volna a városvezető baloldali koalíció képviselőit is megszólaltatni, a megkeresettek azonban nem kívántak nyilatkozni.
A Fidesz–KDNP frakcióvezetője, Révész Mária azt mondja, bíznak benne, hogy az APEH másodfokon megváltoztatja döntését, hiszen tényleges teljesítés állt a szolgáltatás mögött. Ha mégis fizetnie kellene a cégnek, abban az esetben katasztrofális gazdasági helyzetbe kerülne a közlekedési társaság.

Mindkét irányban le kellett zárni az M5-öst, akkora a baj