Egyetlen pályázat érkezett a hollóházira

Dékány Lóránt
2007. 06. 07. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ismételten csak egy pályázat érkezett az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Zrt. szerdán lejárt kiírására, amelyen a Hollóházi Porcelánmanufaktúra Zrt.-t értékesítenék. A jelentkező kilétéről egyelőre nem adott információt az ÁPV, mivel a pályázat vizsgálata még zajlik. Az csak néhány nap múlva dől majd el, hogy egyáltalán befogadható-e az ajánlat, vagyis lehet-e tárgyalást kezdeni róla.
A vállalatot korábban már többször próbálták privatizálni, egynél több jelentkező azonban egyik kiírás esetén sem akadt. 2004-ben, az első értékesítési próbálkozásnál a pályázó cég nem tudta volna fenntartani az akkor még jócskán veszteséges Hollóházi Porcelánmanufaktúrát. 2005-ben viszont az ÁPV Zrt. ítélte gyengének az ajánlattevő pénzügyi biztosítékát. Harmadszorra tárgyalásos úton próbáltak szabadulni a hollóházi üzemtől, ám ez a módszer is eredménytelennek bizonyult. A mostani csekély érdeklődés azért különös, mert a porcelángyár a strukturális átalakításoknak köszönhetően tavaly év végén 2001 óta először ért el – igaz, minimális – nyereséget.
Azt, hogy megfelelő ajánlat esetén mikor lehet üzlet a hollóházi porcelánból, még szintén nem lehet tudni. Az ÁPV Zrt.-nél arról tájékoztattak, ez függ attól, milyen minőségű a beadvány, illetve, hogy a tárgyalás során mennyire közelednek majd az értékesítő és a beruházó szándékai. Ám az bizonyos, hogy a még állami tulajdonban lévő 75 százalékos hányad esetleges új birtokosának ötéves garanciát kell vállalnia arra, hogy változatlanul hagyja a vállalat telephelyét, valamint megtartja a pillanatnyilag ott dogozó 260 munkást is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.