Kompromisszummal zárult az utasjogokról szóló, évek óta húzódó vita az Európai Tanács és az Európai Parlament között a hét közepén. A most elfogadott közösségi jogszabály az Európai Unió minden vasúti utasának, így a magyar utasoknak is azonos jogokat ad 2009-től. A döntés szerint az egy órát meghaladó nemzetközi késésnél a jegyár 25 százaléka jár vissza az utasnak, a két órát meghaladónál már a fele.
A Magyar Vasúti Hivatal az Európai Unióban évek alatt kialakított szakmai javaslat figyelembevételével készíti el a hazai utasjogok bővítésére vonatkozó intézkedési tervet – tette közzé a vasúti hatóság. A terv első ütemében július 1-jétől nemzeti hatáskörben bevezethető, a MÁV Start Zrt. üzletszabályzatában megjelenő és a vasúti hatóság által ellenőrizhető új jogok szerepelnek. Az üzletszabályzat véglegesítésére június 27-én kerül sor. A hivatal az első kéthavi ellenőrzések figyelembevételével a törvényhozási szünet vége előtt, kora ősszel készíti el a gazdasági és közlekedési miniszternek azokat a javaslatokat, amelyek jogszabály-módosításokat igényelnek. Ezek a javaslatok már az uniós ajánlások alapján készülnek, és a téli menetrendváltással egy időben lesznek bevezethetők. Végül a közösségi jogszabály hatálybalépésekor, 2009-től a magyar utasoknak idehaza és külföldön is azonos jogaik lesznek, mint a többi európai ország utasainak.
Mint lapunk többször hírt adott róla, a kártérítési rendszer bevezetését elsőként Koszorús László fideszes képviselő javasolta. Elképzelése szerint negyedóra késés után a jegy árának negyedét, fél óra késés esetén a felét, háromnegyed óra késés esetén a háromnegyedét, egy óra esetén a teljes jegy árát kellene a személyszállítással foglalkozó vasúttársaságoknak megtéríteniük. A fideszes javaslatra fogadókészség mutatkozott a kormányoldalon is, ennek köszönhetők a vasúti hivatal intézkedései.
Beadta kérelmét a MÁV Start. A MÁV Zrt. lejáró engedélyei ügyében a Magyar Vasúti Hivatalban egyeztetéseket tartott Mosóczi László, a MÁV Start Zrt. elnök-vezérigazgatója, valamint Heinczinger István vezérigazgató képviseletében Siposs Sándor, a MÁV Zrt. vezérigazgató-helyettese. A MÁV vezetői a hivatal által korábban megállapított minden hiányosság kiküszöbölésére tervet készítettek, amit tegnap egy új kérelem formájában eljuttattak a hatósághoz. A Magyar Vasúti Hivatal az új eljárás során arról kíván meggyőződni, hogy a MÁV új személyszállítási leányvállalata biztonsággal képes-e üzemelni, és az új szervezeti keretek között az eddiginél magasabb színvonalon és nagyobb költségvetési fegyelemmel lesz-e képes működni.
Kábítószer-kereskedőket fogtak a rendőrök a Havanna-lakótelepen