Szita Károly és a Somogy Megyei Közgyűlés elnöke, Gelencsér Attila tegnap újságírók elé állt, és kifejtette, miért indokolt, hogy gyorsforgalmi utak segítsék a mélypontra jutott Somogyot.
Nem szerepel a gyorsforgalmi közúthálózat módosításáról készülő, T/2838. számú törvényjavaslatban a Kaposvárt és az M7-es dél-balatoni szakaszát összekötő 67-es út gyorsforgalmivá építése, és leáll a tizenöt éve még „déli autópályaként” emlegetett, majd autóúttá „lefokozott”, ma pedig már annak sem nevezhető M9-es továbbépítése is, amely súlyosan érinti Kaposvárt és egész Somogyot – mondta tegnap a megyei közgyűlés elnökével tartott közös sajtótájékoztatóján Szita Károly. Kaposvár polgármestere emlékeztetett, hogy az M9-es autóút továbbépítésére a Medgyessy-kormány is igent mondott. Szita Károly szerint nem jönnek Kaposvárra a befektetők, s megfeneklik a megyeszékhely ipara, ha a várost az M7-essel összekötő 67-es sem lesz kétszer kétsávos.
– Somogy az egy főre jutó GDP-rangsorban a 18., a nettó átlagkeresetek sorában a 19. helyre sodródott. Amíg a fővárosban az egy főre jutó beruházás összege meghaladja a 163 ezer forintot, Somogyban ez az összeg 24 700 forint. Barcs környékén 24,2, a csurgói térségben 25, a nagyatádiban pedig 23,4 százalékos a munkanélküliségi ráta, de a nem regisztrált munkanélküliekkel együtt a megye leszakadt kistérségeiben a keresőképes korúaknak egyharmada állástalan – sorolta a riasztó adatokat Gelencsér Attila megyei közgyűlési elnök. – Nemcsak az a baj, hogy nincs „gyorsforgalmi kiút” a mélypontra került megyéből, hanem az is, hogy a belső utak is olyannyira rosszak, hogy „lerázzák magukról az autót” – fűzte hozzá.
Kaposvár polgármestere és a Somogy Megyei Közgyűlés elnöke azt kéri a kormánytól: méltányolja a „jövőbe vezető utak építése érdekében felhozott érveket”, s ne engedje, hogy takarékossági megfontolásokra hivatkozva még mélyebbre süllyedjen Somogy és a megyeszékhely gazdasága.
Sasvári Sándor megrázó vallomása: így tették tönkre a családját