Még több panasz a bankhitelekre

Kiss Roland
2007. 06. 12. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Több mint negyedével nőtt a pénzügyi intézményekkel kapcsolatos panaszok száma 2007 első három hónapjában – derül ki a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) kimutatásából. Ugyanez a szám 2006 első negyedévéhez képest már közel 41 százalékos növekedésnek felel meg. Úgy tűnik, a főszerepet idén is a hitelezés és a kötelező biztosítás játssza.
Javarészt a biztosítók, valamint a pénz- és tőkepiaci szervezetek működését kifogásolták a fogyasztók 2007 első negyedévében – szűrhető le a felügyelet adatsorából, amely szerint utóbbi bejelentések aránya az összes panasz 51,2 százaléka, a szektoron belül pedig a bankok viszik el a pálmát több mint 80 százalékos arányukkal. További érdekesség, hogy a bankok működéséhez kötődő bejelentések száma az első negyedévben több mint 40 százalékkal emelkedett. A kifogások közel kétharmadának a hitelezés világa adott alapot, igaz, a folyószámla vezetésével kapcsolatos panaszok aránya is emelkedett, s elérte a 14 százalékot. A fogyasztók leggyakrabban az elszámolás vagy a megbízás teljesítésében, a szolgáltatás minőségében és a tájékoztatás módjában találtak kivetnivalót, miközben közel kétszeresére nőtt a szerződés egyoldalú módosítását sérelmező bejelentések száma. S míg 2006 utolsó negyedében a tíz legnagyobb panaszszámú hitelintézet „felelt” a panaszok 54,5 százalékáért, ez az arány 2007 első negyedévére 70,2 százalékra nőtt, vagyis a renitensek még renitensebbé váltak. A bankok mellett a pénzügyi vállalkozások szerepe számottevő, a panaszok 14,2 százalékával.
A pénz- és tőkepiacinál szerényebb, csupán 16,7 százalékos mértékben nőtt az előző negyedévhez képest a biztosítási szektorral kapcsolatos panaszok száma. Ezek több mint kétharmada a biztosítótársaságok, alig egyharmaduk pedig az egyesületek működését kifogásolta. Ami az egyes ágazatokat illeti: a kifogások közel 65 százaléka a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításhoz kötődik, emellett még a hagyományos életbiztosítás, a lakásbiztosítás, valamint a casco szerepe számottevő. Idén a kárügyintézés elhúzódása helyett az ügyviteli kérdéseket érintő panaszok vezetik a listát, s ezen a területen is emelkedett a panaszok egyes biztosítókra koncentrálódása. A PSZÁF-hoz érkezett ügyek 47,4 százalékát zárta le a felügyelet, s ezek harmada bizonyult részben vagy egészben megalapozott panasznak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.