Még több pénz a „reformok” magyarázatára

Kétszázötven millió forintot fordít újabb propagandakampányára a Gyurcsány-kormány: a cél a „reformok” megismertetése az emberekkel. Bár az idén csaknem kétmilliárd forint jut kommunikációs célokra, Lendvai Ildikó (MSZP) a napokban arról beszélt, hogy a szocialistáknak elsősorban az emberek tájékoztatása terén kellene fejlődniük. Tegnap bemutatták az új kormányszóvivőket, Budai Bernadettet és Daróczi Dávidot.

2007. 06. 17. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tárgyalásos közbeszerzési eljárást írt ki a Miniszterelnöki Hivatal „PR és rendezvényszervezési szolgáltatások beszerzésére” – derül ki a legfrissebb Közbeszerzési Értesítőből. A pályázatokat július 2-ig kell benyújtani, és az ajánlatok elbírálásakor nem az ár, hanem a szakmai tartalom lesz majd a legfontosabb szempont.
A Kormányszóvivői Irodán érdeklődésünkre elmondták: az eljárást azért írták ki, hogy eleget tegyenek tájékoztatási kötelezettségüknek, hiszen „a polgárok alapvető érdeke és jogos elvárása, hogy tisztában legyenek a reformok céljával és azok hatásával”. Tájékoztatásuk szerint PR-ra és rendezvényszervező szolgáltatásokra nettó kétszázötvenmillió forintos keretet használhatnak fel, és a nyertes céggel augusztus 3-tól jövő június végéig szóló szerződést írnak majd alá.
Amint azt már megírtuk, az idei költségvetésben a kormány 1,77 milliárd forintot különített el kommunikációs célokra, és ebből egymilliárd forintot szánnának a „reformok” magyarázására.
*
A reklámhadjárat része volt az a napokban megjelent, közel százoldalas kiadvány is, amelyben a kormány saját egyéves ténykedését és az elért „eredményeket” taglalta. Ennek ellenére Lendvai Ildikó szocialista frakcióvezető a napokban arról beszélt, hogy az MSZP-nek elsősorban az emberek tájékoztatásában kellene javítania a teljesítményén. (Medgyessy Péter exkormányfő, majd utódja, Gyurcsány Ferenc miniszterelnök sem az elhibázott intézkedésekkel, hanem a rendre gyenge kommunikációval magyarázta a kormány népszerűségvesztését.) A Fidesz viszont arra szólította föl a kormányt: ne költsék hárommillió vizitdíj összegét, kilencezer fiatal tandíját arra, hogy „hazugságaikat” elmagyarázzák az embereknek. Szijjártó Péter Fidesz-szóvivő rámutatott: ma az ország nincs olyan helyzetben, hogy ekkora összeget lehessen önreklámozásra fordítani.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.