Tárgyalásos közbeszerzési eljárást írt ki a Miniszterelnöki Hivatal „PR és rendezvényszervezési szolgáltatások beszerzésére” – derül ki a legfrissebb Közbeszerzési Értesítőből. A pályázatokat július 2-ig kell benyújtani, és az ajánlatok elbírálásakor nem az ár, hanem a szakmai tartalom lesz majd a legfontosabb szempont.
A Kormányszóvivői Irodán érdeklődésünkre elmondták: az eljárást azért írták ki, hogy eleget tegyenek tájékoztatási kötelezettségüknek, hiszen „a polgárok alapvető érdeke és jogos elvárása, hogy tisztában legyenek a reformok céljával és azok hatásával”. Tájékoztatásuk szerint PR-ra és rendezvényszervező szolgáltatásokra nettó kétszázötvenmillió forintos keretet használhatnak fel, és a nyertes céggel augusztus 3-tól jövő június végéig szóló szerződést írnak majd alá.
Amint azt már megírtuk, az idei költségvetésben a kormány 1,77 milliárd forintot különített el kommunikációs célokra, és ebből egymilliárd forintot szánnának a „reformok” magyarázására.
*
A reklámhadjárat része volt az a napokban megjelent, közel százoldalas kiadvány is, amelyben a kormány saját egyéves ténykedését és az elért „eredményeket” taglalta. Ennek ellenére Lendvai Ildikó szocialista frakcióvezető a napokban arról beszélt, hogy az MSZP-nek elsősorban az emberek tájékoztatásában kellene javítania a teljesítményén. (Medgyessy Péter exkormányfő, majd utódja, Gyurcsány Ferenc miniszterelnök sem az elhibázott intézkedésekkel, hanem a rendre gyenge kommunikációval magyarázta a kormány népszerűségvesztését.) A Fidesz viszont arra szólította föl a kormányt: ne költsék hárommillió vizitdíj összegét, kilencezer fiatal tandíját arra, hogy „hazugságaikat” elmagyarázzák az embereknek. Szijjártó Péter Fidesz-szóvivő rámutatott: ma az ország nincs olyan helyzetben, hogy ekkora összeget lehessen önreklámozásra fordítani.
Újabb osztrák útzár lehetetleníti el a magyar ingázókat