Visszaveti a város gazdaságának fejlődését, ha az úthálózat középtávú fejlesztési tervéből kimarad a déli országrészt nyugat–keleti irányban átszelő M9-es és a somogyi megyeszékhelyet az M7-es dél-balatoni szakaszával összekötő 67-es út továbbépítése – állítja Kaposvár polgármestere. Szita Károly felszólította a város MSZP-s országgyűlési képviselőit: ne hagyják cserben a kaposváriakat. Déli autópályaként emlegették, aztán „lefokozták” autóúttá, a minap pedig már a gyorsforgalmi út minősítést is megvonták az ország egyetlen nyugat– keleti irányú útjától, az M9-estől. Emellett kiderült: nem lesz gyorsforgalmi út a Kaposvárt az M7-essel összekötő 67-es sem.
Kolber István fejlesztéspolitikai államtitkár tegnap sajtótájékoztatón reagált Szita Károly felvetésére. A politikus kifejtette: az Új Magyarország fejlesztési terv 1703 milliárd forintos útfejlesztési programjában azért nem szerepelt a Kaposvárt az M7-essel összekötő 67-es, mert ez az út se nem autóút, se nem autópálya. Nem beszélve arról, hogy a 67-es forgalma sem indokolja, hogy az rövid távon kétszer két sávos legyen.
Hasonlóképpen nyilatkozott az államtitkár az M9-es, korábban déli autópályaként emlegetett út továbbépítéséről is. Ezzel kapcsolatban hangsúlyozta: annak idején túlzó volt az az elgondolás, hogy az M9-es autópálya legyen.
Ki lehet a Soros-ügynök Magyar Péter mellett - 6/3: Lakos Eszter