Megszegte ígéretét a kormány

2007. 06. 08. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Visszaveti a város gazdaságának fejlődését, ha az úthálózat középtávú fejlesztési tervéből kimarad a déli országrészt nyugat–keleti irányban átszelő M9-es és a somogyi megyeszékhelyet az M7-es dél-balatoni szakaszával összekötő 67-es út továbbépítése – állítja Kaposvár polgármestere. Szita Károly felszólította a város MSZP-s országgyűlési képviselőit: ne hagyják cserben a kaposváriakat. Déli autópályaként emlegették, aztán „lefokozták” autóúttá, a minap pedig már a gyorsforgalmi út minősítést is megvonták az ország egyetlen nyugat– keleti irányú útjától, az M9-estől. Emellett kiderült: nem lesz gyorsforgalmi út a Kaposvárt az M7-essel összekötő 67-es sem.
Kolber István fejlesztéspolitikai államtitkár tegnap sajtótájékoztatón reagált Szita Károly felvetésére. A politikus kifejtette: az Új Magyarország fejlesztési terv 1703 milliárd forintos útfejlesztési programjában azért nem szerepelt a Kaposvárt az M7-essel összekötő 67-es, mert ez az út se nem autóút, se nem autópálya. Nem beszélve arról, hogy a 67-es forgalma sem indokolja, hogy az rövid távon kétszer két sávos legyen.
Hasonlóképpen nyilatkozott az államtitkár az M9-es, korábban déli autópályaként emlegetett út továbbépítéséről is. Ezzel kapcsolatban hangsúlyozta: annak idején túlzó volt az az elgondolás, hogy az M9-es autópálya legyen.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.