Csökkent a posta nyeresége
A Magyar Posta Zrt. a 2006-os évet 5,3 milliárd forint adózás előtti nyereséggel zárta, ami mintegy 1,2 milliárddal elmarad a tavalyitól – mondta el Szivi László, a társaság üzleti vezérigazgató-helyettese. Az értékesítés nettó árbevétele 158,7 milliárd forint volt. Ennek csaknem felét, 77 milliárd forintot a levélüzletág adta, harmadát, mintegy 50 milliárd forintot a pénzügyi szolgáltatások tették ki. A Magyar Posta az idén 4,1 milliárd forintos üzemi eredményt és 3,9 milliárd forintos adózás előtti nyereséget tervez. (MTI)
Rossz az üdülési csekk rendszere
A Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány tervei szerint a közeljövőben az üdülési csekkeket elfogadják majd a belföldi utas- és poggyászbiztosításoknál, valamint a szabadidős cikkek kölcsönzésénél is – mondta Hammer Teréz, az alapítvány titkárságának vezetője. E lehetőségek megvalósításáról még tárgyalnak. Valóra válhat egy régóta ígért fejlesztés is, amivel lehetővé válna a csekkek éttermekben való elfogadása is. Hozzátette: a jelenlegi rendszer azonban nem alkalmas arra, hogy rövid időn belül drasztikusan megemelkedjen az elfogadóhelyek száma, a rendszer összeomolhat. (MTI)
Északon bővítést terveznek?
Az észak-alföldi régióban a munkaügyi központ felmérésére válaszoló munkáltatók a II. negyedévre háromszázalékos létszámfejlesztést becsültek, a jövő év első negyedére viszont csak a foglalkoztatás szinten tartását remélték. A többi régió munkáltatói 3 százaléknál alacsonyabb, 2 százalék alatti vagy alig 2 százalék feletti létszámfejlesztést tartottak lehetségesnek a második negyedévben. (MTI)
Pontos munkaügyi adatok
Naprakész, pontos adatokhoz juthat a foglalkoztatás országos, régiós, kistérségi és szakmánkénti jellemzőiről a Foglalkoztatási és Szociális Hivatal, ha tisztázódnak bizonyos adatkezelési szabályok – közölte a munkaügyi tárca. Jelenleg a munkáltatók a munkaviszonyok létesítését, a kilépéseket a területileg illetékes adóhatósághoz jelentik be, azokhoz viszont a szaktárca nem férhet hozzá. (MTI)
Folytatják a horvát autópálya-építést
Újabb osztott pályás szakaszt adtak át a Rijeka–Zágráb közötti autópályán. A közel 9 kilométeres szakasz elkülönítése hozzávetőleg 54 millió euróba került. A fennmaradó 44 kilométeres szakasz elkülönítése 2008 végére készül el. A 145,5 kilométernyi autópályát 2004-ben adták át, de a két menetirány nem volt egész terjedelmében elkülönítve. (MTI)

Egészen elképesztő dolog derült ki Sztálinról, a hidegvérű diktátorról