TGV-vel keletre

Tudósítónktól
2007. 06. 10. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Immár két óra húsz perc alatt lehet megtenni vonattal az autóval mintegy 480 kilométeres távolságot Párizs és Strasbourg között. Hét végén helyezik ugyanis üzembe az új gyorsvasútvonalat, a Keleti TGV-t, amely harminc várost köt össze Franciaországban, Svájcban, Németországban és Luxemburgban. Így Párizsból Frankfurtba a német vasúti társaság vonatain három óra ötven perc alatt lehet eljutni, míg Luxemburgba alig két óra alatt, Zürichbe pedig kevesebb mint öt óra alatt.
Az új vonal megtervezése már 1985-ben elkezdődött, és 1992-ben egyeztek meg a német és a luxemburgi partnerekkel. Megindult az 52 új francia TGV-szerelvény gyártása és a pályaudvarok átalakítása, hogy be tudják fogadni a megnövekedett utasszámot, évente ugyanis csaknem 11,5 millió utassal számolnak az új vonalon. Ez év áprilisában a keleti vonalon érték el az újabb rekordsebességet, ami 574,8 km/h. Az új vonalon a vonatok óránként 320 kilométert tesznek majd meg, míg a többi, mintegy hétezer kilométernyi francia nagy sebességű vonalon az átlag 263,3 km/h.
Miközben a magas munkanélküliséggel és a társadalmi egyenlőtlenségek növekedésével egyre inkább csökken a „francia modell” legitimitása, a vasút a franciák szemében az ország technikai fejlődésének és vezető szerepének szimbóluma. Még akkor is, hogyha a többi, régiókat összekötő vagy külvárosi francia vonat messze elmarad a gyorsvasút megbízhatóságától és fejlettségi szintjétől.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.