Pótlóbuszok szállítják mától az utasokat a Blaha Lujza tér és az Örs vezér tere között, mivel a Keletitől a végállomásig felújítják a „piros” metró három megállóhelyét, valamint a vágányokat. Július 6-ig az első, augusztus 19-ig az átépítés második szakasza is lezárul. A Blaha és a Keleti között egymegállós átfedésben van a metró és a pótlóbusz, hogy a körútról érkezőknek ne kelljen kétszer átszállniuk. Nagyjából negyven-ötven csuklós, légkondicionált, alacsony padlós Volvo busz szállítja az utasokat az említett szakaszon, egyperces időközönként követve egymást. Az utazást a 61 E busz – 161 E jelzéssel – útvonalának meghosszabbításával, valamint a 80-as és 81-es trolik összevonásával is igyekeznek könnyíteni. Emellett végig a buszsávban, a Kerepesi úton pedig lefedett HÉV-vágányokon haladhatnak a pótló járművek. Az átépítés második szakasza július 7-én kezdődik, hat héten át már csak a Déli pályaudvar és a Deák Ferenc tér között jár majd a metró, egészen augusztus 19-ig, a hosszabb szakaszon pedig pótlóbuszok közlekednek. A három állomás – az Örs vezér terei, a Pillangó utcai és a Stadionok – felújítása, valamint a vágányépítés együttesen 10,727 milliárd forintba kerül, a több éve tartó munkálatok teljes költsége pedig körülbelül 43 milliárd forintot tesz ki. Összesen hetvenkét napig tart a vágányzár, ezzel lezárul a 2-es metró felújításának utolsó szakasza is.

Bikiniszezon előtt: így készüljünk tudatosan a nyárra