Vágányzár a 2-es metró vonalán

Urbán Péter
2007. 06. 08. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Pótlóbuszok szállítják mától az utasokat a Blaha Lujza tér és az Örs vezér tere között, mivel a Keletitől a végállomásig felújítják a „piros” metró három megállóhelyét, valamint a vágányokat. Július 6-ig az első, augusztus 19-ig az átépítés második szakasza is lezárul. A Blaha és a Keleti között egymegállós átfedésben van a metró és a pótlóbusz, hogy a körútról érkezőknek ne kelljen kétszer átszállniuk. Nagyjából negyven-ötven csuklós, légkondicionált, alacsony padlós Volvo busz szállítja az utasokat az említett szakaszon, egyperces időközönként követve egymást. Az utazást a 61 E busz – 161 E jelzéssel – útvonalának meghosszabbításával, valamint a 80-as és 81-es trolik összevonásával is igyekeznek könnyíteni. Emellett végig a buszsávban, a Kerepesi úton pedig lefedett HÉV-vágányokon haladhatnak a pótló járművek. Az átépítés második szakasza július 7-én kezdődik, hat héten át már csak a Déli pályaudvar és a Deák Ferenc tér között jár majd a metró, egészen augusztus 19-ig, a hosszabb szakaszon pedig pótlóbuszok közlekednek. A három állomás – az Örs vezér terei, a Pillangó utcai és a Stadionok – felújítása, valamint a vágányépítés együttesen 10,727 milliárd forintba kerül, a több éve tartó munkálatok teljes költsége pedig körülbelül 43 milliárd forintot tesz ki. Összesen hetvenkét napig tart a vágányzár, ezzel lezárul a 2-es metró felújításának utolsó szakasza is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.