Tegnap az Alkotmánybírósághoz fordult a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége amiatt, mert szeretné megtudni, jogszerű volt-e a Volán-cégeknek nyújtott állami fogyasztóiár-kiegészítés csökkentése, amit azért folyósít a kormányzat, hogy ellentételezze a szociálpolitikai kedvezmények eltörlése miatt a busztársaságoknál jelentkező bevételkiesést. A szakmai szervezet a beadványban azt sérelmezi, hogy a kérdésben rendelkező törvény július 1-jével hatályos megváltoztatásával olyan mértékben csökken a Volán-társaságok részére biztosított árkiegészítés, hogy az már veszélyezteti a szervezettséget, valamint fennáll az ellehetetlenülés lehetősége is.
A Volán-társaságok 2006-ban 45 milliárd forint árkiegészítésben részesültek, ami a jegyekre és bérletekre vonatkozó bevételkiesés ellentételezéséül szolgál, tehát nem működési támogatás volt. Mint ahogy az alkotmánybírósági beadványban olvasható, az ésszerű gazdálkodásnak köszönhetően a cégek nem szorultak plusz állami támogatásra. A tavalyi áfamódosítás hatása, idén az árkiegészítés csökkenése, valamint az utazási kedvezmények szűkítése miatt bekövetkező bevételkiesés azonban több száz millió forinttal rövidíti meg a Volán-cégek büdzséjét.
Mint azt korábban megírtuk, a július 1-jével hatályos törvényt többen is kifogásolták: a Közúti Közlekedési Szakszervezet szerint a Volán-társaságok „mesterséges tönkretételével” a már előre eltervezett privatizációnak kíván utat nyitni a kormány. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara álláspontja szerint is az alaptörvénybe ütközik, hogy a kormány a szociális tarifatámogatás ellentételezésére kényszeríti a gazdálkodó szervezeteket.
Bóka János: Magyar Péter és a Tisza Párt programját Brüsszelben írják
