A légikikötő környékén élők javasolták a gépek irányszögének megváltoztatását, az éjszakai forgalom korlátozását, majd megszüntetését, illetve a repülőtér rendjét szabályozó kormányrendelet módosítását. Ez utóbbi előkészítése jelenleg is folyik, tartalmáról azonban nincs tudomásunk – mondta el lapunknak Szollár Domokos, a Budapest Airport (BA) Zrt. szóvivője.
A ma hatályos rendelkezések szerint éjfél és hajnali öt óra között három leszálló és három felszálló gép közlekedhet a repülőtéren. Este tíz és reggel hat között ennél több, mintegy 50 járat engedélyezett. Az éjfélkor kezdődő, szigorúbb korlátozás alá eső időszakban azonban mindennap egy-két rendkívüli engedélyt kapott gép is leszáll. Az éjfél előtt landolást tervező gépek némelyike késik. Tavaly az egyedi engedélyhez kötött landolások száma 486 volt. Jelenleg semmi sem kényszeríti a légitársaságokat arra, hogy pontosan betartsák a menetrendet – mondta a szóvivő. Ha a légügyi hatóság szankcionálná a késést, kevesebb lenne a rendkívüli landolások száma. Ez lényegesen csökkentené a környéken lakók problémáit – vélekedett Szollár Domokos. Kérdésünkre, hogy miként vélekedik a BA Zrt. az éjszakai forgalom további korlátozásáról, a szóvivő elmondta: nem támogatják a törekvést. Az éjszakai órákban teherszállító, illetve chartergépek indulnak, érkeznek. Ezek megszüntetése esetén a légi teherforgalom kiszolgálása egy szomszédos országba: Ausztriába vagy Szlovákiába vándorolna.
Az erzsébet-bélatelepi önkormányzat véleménye szerint a BA érvelése mögött gazdasági érdekek állnak. Ha éjszaka bezárnák a repülőteret, akkor az a teherszállító gépek kiesését jelentené, ami bevételcsökkenést okozna a repülőtérnek és az államnak. A mérleg másik serpenyőjében azonban ötezer lakos van, akiknek sérül a pihenéshez és nyugalomhoz fűződő alkotmányos joga.
"Ez a hely a hazám" - mutatjuk az év egyik legszebb magyar dalát! - videó