Nem tudni egyelőre, pontosan mekkora kár érhette a Pannon GSM Zrt.-t az úgynevezett tatabányai telefonszámlaügyben, mert a mobilszolgáltató cég nem adott tájékoztatást a veszteség keletkezésének részleteiről. Ismert, összesen 664 valótlan tartalmú mobiltelefon-szerződést kötött az MSZP XXII. kerületi szervezete az előző országgyűlési kampányidőszakban, amellyel legkevesebb 14 millió forint kárt okoztak a Pannon GSM Zrt.-nek. Az ügyben vizsgálatot folytatott a BRFK gazdaságvédelmi osztálya, de a nyomozást végül Budapest XI. és XXII. kerületi ügyészsége megszüntette, mivel úgy látták, hogy a bűncselekmény elkövetése nem bizonyítható az MSZP XXII. kerületi szervezetének volt irodavezetőjével szemben.
Az ügyben született határozatban az áll, hogy a Pannon GSM Zrt.-nek több mint 14 millió forint kára származott abból, hogy nem fizették ki a telefonszámlákat. Ám, ha a szerződések mellé készüléket is kaptak az érintettek, akkor a kár valós nagysága elérheti akár a 30 millió forintot is, mivel az előfizetéses készülékeket – éppen a szerződésben vállalt többéves kötelezettség miatt – a piaci árnál olcsóbban, esetenként ingyen kapják meg a vásárlók.
Az eset kapcsán kérdéseket intéztünk a mobilszolgáltató céghez, hogy megtudjuk, ki téríti meg a Pannon GSM Zrt. kárát, miután a nyomozást megszüntették. Arra is kerestük a választ, vajon igaz-e, hogy az előfizetések mellett több esetben, vagy talán minden esetben készüléket is vásároltak, és ha nem fizettek érte, akkor mekkora a Pannon GSM Zrt. ebből származó kára, és ki fizeti azt meg. A cég azonban erre vonatkozólag nem adott tájékoztatást lapunknak. – Az előfizetőink adataival kapcsolatban álló kérdésekre adatvédelmi okokból nem tudunk választ adni – hárította el érdeklődésünket Majorosi Emese, a cég sajtó- és információs igazgatója.
Vidnyánszky Attila nyílt levele Dúró Dórának