Általános ellenőrzést tartott a járóbeteg-szakrendelőkben az Egészségbiztosítási Felügyelet. Azt vizsgálták, hogy a szakorvos jelen van-e a rendelés legelején, illetve hogy milyenek a parkolás, a vizitdíjfizetés és a mellékhelyiség-használat körülményei. Budapest 24 kerületi szakrendelőjének 131 szakrendelését keresték fel.
Holchacker Péter elnökhelyettes közölte: két területen tapasztaltak komoly hiányosságokat. A rendelések 25 százaléka nem kezdődött meg időben, a szakorvos a rendelés kezdete után 10 perccel még mindig nem érkezett meg. A mellékhelyiségek felszereltsége 83 százalékban nem volt megfelelő, hiányzott a WC-papír, a szappan és a kéztörlő.
A vizitdíjfizetés lehetőségeinek vizsgálatakor viszont csak elenyésző esetben találtak problémát. Itt elsősorban az volt a gond, hogy nem volt megfelelő a díjfizetésről szóló tájékoztató. A parkolással is nagyjából minden rendben volt, az intézmények 70 százalékánál volt ingyenes parkolási lehetőség – mondta az elnökhelyettes.
A vizsgálat alapján a felügyelet nem szabott ki bírságot. Holchacker úgy fogalmazott: ez egy általános helyzetfelmérés volt, s a nyilvánosság erejével igyekeznek felhívni a figyelmet a hiányosságokra, amelyeket jeleznek az ÁNTSZ-nek is. Hozzátette azt is, hogy a felügyelet létrehozása óta eltelt fél év alatt több mint kétezren keresték fel munkatársaikat, igaz, a panaszok egy része a 2007. január elseje előtti időszakra vonatkozott, így ezekben az esetekben nem volt hatáskörük eljárni. Ez idő alatt 154 elsőfokú döntést hoztak, és 78 esetben szabtak ki bírságot. A legmagasabb öszszegű büntetés – amely még nem jogerős – hárommillió forint volt.
Gulyás Gergely: A 2025-ös már az új gazdaságpolitika költségvetése