Fokozottan ellenőrzik az ország több pontján az autóbuszokat a BRFK közlekedésrendészetének, valamint a Közlekedési Főfelügyelet munkatársai. Emlékezetes, hogy több komoly buszbaleset történt a közelmúltban. Makó mellett nyolc román állampolgár vesztette életét, Budapesten a Grassalkovich úton harminchat nyugdíjas szenvedett súlyos kéz-, láb- és bordatörést. Belednél egy lengyel zarándokbusz balesetében egy asszony meghalt, huszonnyolcan pedig megsérültek.
Az egyes szabálytalanságok összeadódnak, így akár nyolcszázezer forintos bírságot is fizethet egy-egy rossz állapotban lévő vagy nem a megfelelő papírokkal rendelkező autóbusz tulajdonosa – közölte lapunkkal Szilvási Bertalan, a Közúti Jármű Főosztály osztályvezetője. A szakember szerint háromféle csoportja van a szabálytalanságoknak: okmányokhoz kapcsolódó, közlekedésbiztonsági (vagyis műszaki) és a vezetési időhöz tartozók. Ezért ellenőrzik például, hogy önkormányzati járműveket nem használnak-e turisták szállítására, rendben vannak-e a papírok, az engedélyek, külföldi járműveknél érvényesek-e a nemzetközi okmányok. Szemrevételezéssel, vagy mobil vizsgálóállomások segítségével állapítják meg az autóbusz állapotát. A járművek tachográfjainak adataiból kiderül, hogy nem vezetett-e többet a sofőr, hiszen négy és fél óránként meg kell pihennie. Mérik a féktávolságot, és környezetvédelmi vizsgálatot is végeznek. Ha szabálytalanságot tapasztalnak, akkor jön a bírság: egy-egy hibáért ötvenezer forint is lehet a büntetés.
Büntetést követel az Air India katasztrófa egyik áldozatának édesapja + videó
