Román kacsa a MÁV Cargóról

Bodacz Péter
2007. 07. 27. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Román lapértesülés szerint a MÁV Cargo privatizációjára benyújtott ajánlatok felbontását követően készített első listát egy szlovák vállalat vezeti, a második helyet egy befektetési alap foglalja el, míg a dobogó harmadik fokán a román Grampet GFR S.A. vállalat áll. A Ziarul Financiar című tekintélyes pénzügyi-gazdasági újság meg nem nevezett magyarországi piaci forrásokra hivatkozva közölte a hírt, hozzátéve, hogy a magánosítási folyamatban részt vevő második román cég, a román államvasutak teherfuvarozó részlege (CFR Marfa) a tizenkét ajánlattevő között csak az utolsó előtti helyet foglalja el.
A Ziarul Financiar közlése szerint sem a Deutsche Bahn, sem pedig az osztrák Rail Cargo nem került be az első öt közé. A Grampet GFR egyébiránt néhány hónappal ezelőtt 16,5 millió euróért vásárolta meg Szerbia legjelentősebb vagonépítő és -javító vállalatát, a Zelvoz Smederevót, emellett a bolgár Bulgarian Railway Companyban is részvényeket birtokol.
A román lapértesülésre a MÁV Cargo részéről úgy reagáltak, hogy a hír nem lehet más, mint kacsa, mivel az ajánlatok tartalmi elemzése még meg sem kezdődött, így semmilyen rangsorolás nem készülhetett. Egyelőre csak a pályamunkák érvényességét, valamint a formai követelményeknek való megfelelést vizsgálják.
Mint arról korábban beszámoltunk, várhatóan augusztus közepéig választják ki azt a legfeljebb öt pályázót, aki részt vehet az október 19-én induló második fordulón.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.