Román lapértesülés szerint a MÁV Cargo privatizációjára benyújtott ajánlatok felbontását követően készített első listát egy szlovák vállalat vezeti, a második helyet egy befektetési alap foglalja el, míg a dobogó harmadik fokán a román Grampet GFR S.A. vállalat áll. A Ziarul Financiar című tekintélyes pénzügyi-gazdasági újság meg nem nevezett magyarországi piaci forrásokra hivatkozva közölte a hírt, hozzátéve, hogy a magánosítási folyamatban részt vevő második román cég, a román államvasutak teherfuvarozó részlege (CFR Marfa) a tizenkét ajánlattevő között csak az utolsó előtti helyet foglalja el.
A Ziarul Financiar közlése szerint sem a Deutsche Bahn, sem pedig az osztrák Rail Cargo nem került be az első öt közé. A Grampet GFR egyébiránt néhány hónappal ezelőtt 16,5 millió euróért vásárolta meg Szerbia legjelentősebb vagonépítő és -javító vállalatát, a Zelvoz Smederevót, emellett a bolgár Bulgarian Railway Companyban is részvényeket birtokol.
A román lapértesülésre a MÁV Cargo részéről úgy reagáltak, hogy a hír nem lehet más, mint kacsa, mivel az ajánlatok tartalmi elemzése még meg sem kezdődött, így semmilyen rangsorolás nem készülhetett. Egyelőre csak a pályamunkák érvényességét, valamint a formai követelményeknek való megfelelést vizsgálják.
Mint arról korábban beszámoltunk, várhatóan augusztus közepéig választják ki azt a legfeljebb öt pályázót, aki részt vehet az október 19-én induló második fordulón.
Tényleg nullát ér a Paks dupla nullája?
