Nem hozott érdemi eredményt, pontosabban konkrét intézkedést a Mozdonyvezetők Szakszervezete (Mosz) és a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium között a vasút biztonságos üzemeltetéséről folytatott tárgyalás, az érdekképviselet ezért július 23-án reggel 6 és 8 óra között országos, minden vasúttársaságra kiterjedő sztrájkot tart.
A Mosz már januárban figyelmeztette a tárcát, hogy a mozdonyvezetők egy része – főként magánvasutak alkalmazásában – nem rendelkezik a szabályszerű és biztonságos munkavégzéshez szükséges minden feltétellel, azaz: vezetői engedéllyel, típusismereti igazolással, vonalismerettel. A magántársaságok mozdonyvezetői emellett 20-30 órát is dolgoznak egyhuzamban, ami azon túl, hogy minden létező jogi normát sért, rendkívül balesetveszélyes – közölte Borsik János. A Mosz alelnöke elmondta, bár a tárca felvette a kapcsolatot a Nemzetközi Közlekedési Hatósággal, és július 10-ig javaslatokat kért a probléma megoldására, konkrét intézkedés nem történt, márpedig a vasút, az utazók, nem utolsósorban pedig a mozdonyvezetők biztonsága ezt haladéktalanul megköveteli. Mivel a Mosz szervezettsége kilencvenszázalékos, minden vasúttársaságra kiterjedő, országos munkabeszüntetésre kerül sor – közölte Borsik János.
Értetlenül állunk az előtt, hogy a Mozdonyvezetők Szakszervezete a június 28-án megkezdett tárgyalássorozat elején, a Nemzeti Közlekedési Hatóság javaslatának megismerése előtt, valamint a július második hetére kitűzött, következő tárgyalási fordulót megelőzve kétórás, közlekedési káosszal fenyegető, figyelmeztető sztrájkra hívta föl tagjait – reagált a közlekedési tárca közleményben.
A kávé folyékony költészete
