Ma zárul a MÁV Cargo Zrt. részvényeinek értékesítésére kiírt pályázat, amely a vasúti teherszállítással foglalkozó állami cég mintegy harmincmilliárd forint névértékű alaptőkéjének százszázalékos értékesítésére szól. A május 29-én közzétett nyilvános pályázat első fordulójából legfeljebb öt továbbjutó cég nevét várhatóan augusztus közepén hirdetik ki – közli az MTI.
Mint azt lapunk korábban megírta, a MÁV Cargo részvényeinek megvásárlására irányuló szándékát a román államvasutak teherfuvarozó részlege (CFR Marfa), valamint a vasúti teherfuvarozással foglalkozó legnagyobb román magánvállalat, a Grup Feroviar Roman (GFR) is jelezte. A privatizáción az amerikai Rail World Inc. és a londoni központú Mid Europa Partners által létrehozott Cargo Central Europe konzorcium is indul, valamint a német államvasút teherfuvarozó cége és az osztrák államvasút leányvállalata is érdeklődik. A MÁV Cargo tavaly – önálló működésének első évében – 93 milliárd forint árbevételt és 2,8 milliárd forint adózás előtti eredményt ért el. 2006-ban a cég részesedése a hazai árufuvarozási piacon mintegy 20 százalék, a vasúti árufuvarozásban 82-83 százalék volt.
Eközben a MÁV már négy bankot is kiválasztott új, személyszállítással foglalkozó társaságának finanszírozására, melyek a MÁV Start mintegy tízmilliárd forintnyi forgóeszköz-hitelét biztosítják – közölte Mosóczi László, a társaság vezérigazgatója a távirati irodával. A tízmilliárd forint jegyzett tőkéjű, július elsején indult cég tőketartaléka 52,32 milliárd forint, mely teljes egészében tárgyi eszközökből (döntően motorvonatokból és vasúti kocsikból) áll. Az új cég tőkéjének összetételét a cégközlönyben tették közzé, egy – névértéken – húszmillió forintos tőkeemeléssel kapcsolatban.
Ólomlábakon jártak a Fradi-játékosok, Robbie Keane még keresi a csapatát
