Törvénysértő szolgáltatók

Egyetlen olyan internet-, kábeltévé- vagy mobilszolgáltatót sem talált a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH), amelynek szerződései teljes mértékben megfeleltek volna a jogszabályi követelményeknek – jelentette be tegnap az NHH. Míg a szolgáltatók jogait szinte teljeskörűen rögzítették, az előfizetők lehetőségeiről annál kevesebb szó esik a dokumentumokban.

Bodacz Péter
2007. 07. 04. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hazai vezetékes és mobiltelefonokat forgalmazó, valamint az internet- és a műsorelosztás piacán működő közel száz szolgáltató egyedi előfizetői szerződései mintegy 15 millió előfizetőt érintenek. E dokumentumok vizsgálata során a hatóság számos elmarasztaló határozatot hozott, és felhívta a szolgáltatókat az általuk alkalmazott szerződésminták módosítására. Mint azt az NHH közleményében tudatta, a jogszabályi előírások betartását további ellenőrzésekkel vizsgálják majd, és amennyiben ismételten jogsértés állapítható meg, úgy bírságot vetnek ki a cégekre.
A mostani vizsgálat eredményeinek elemzésekor szembetűnő volt, hogy míg az előfizető adatait, valamint az előfizetőt kötelező feltételeket (például a szolgáltatás díjait) teljeskörűen rögzítették a szerződésekben, addig a szolgáltatások igénybe vevőit megillető jogok, illetve a szolgáltató kötelességei a dokumentumokban nem vagy csak hiányosan szerepeltek. Az esetek több mint felében hiányoztak azok az útmutatások, amelyek a hiba-, illetve a panaszbejelentésnek menetét szabályozzák. Ugyanilyen arányban maradtak ki a szerződésekből azok a jogok, amelyek az előfizetőt a szolgáltatás szüneteltetése esetén megilletik, illetve a díjvisszatérítés rendjével, az előfizetőt megillető kötbér mértékével, valamint a szolgáltatás igénybevételéhez kapcsolódó egyéb díjakkal kapcsolatos előírások. A hatóság vizsgálatában a legkevésbé rosszul a mobilszolgáltatók szerepeltek: a három társaság szerződései közel egyharmad részben voltak hibásak. A legrosszabb eredmény az internetpiacon született, ahol a vizsgált szolgáltatók többsége a szempon-tok több mint felénél elvérzett.
Márton György, a Nemzeti Hírközlési Hatóság szóvivője megkeresésünkre közölte: a helyzet nem olyan rossz, mint amilyennek elsőre látszik, mivel a felmérésben aprónak mondható hiányosságokat is a hibák közé sorolták. A most közzétett vizsgálat után várhatóan további ellenőrzésekre számíthatnak a szolgáltatótársaságok, de hogy ez kampányszerű vagy egyedi jellegű lesz-e, arról még nem született döntés – fogalmazott a szóvivő.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.