Kóka János szakminiszter (mellékfoglalkozásban SZDSZ-elnök) kijelentette, az államvasutak új szervezete, a MÁV-Start fertályóránál nagyobb késés esetén visszafizeti az IC-vonatokra váltott helyjegyek árát. Emellett az új vállalat kiemelt figyelmet fordít majd az utazási komfort javítására, és hogy szolgáltatásai maximálisan ügyfél- és utasbarátok legyenek.
Most idézek rövidet kedves olvasóm telefonjából: „Siófokra vásároltam jegyet, és megkérdeztem, mikor indul a vonat. A vasutas elővette menetrendjét, kicsit bogarászott benne, majd közölte, az említett vonat 18.52-kor indul Kelenföldről. Egy utastárs később tájékoztatott, hogy a szóban forgó szerelvény csak húsz perccel később, 19.12-kor indul.”
Még egy példa az „ügyfél- és utasbarát” szellemű MÁV-szolgáltatásokra. A Budapest–Sopron (920-as járat) kedden reggel fiatalokkal teli, menetrend szerint elindult. Nem is volt semmi baj Győrig, ám ott a szerelvény kilenc kocsijából hármat lekapcsoltak, a döbbent utasokat leszállították, majd a maradék hat vagonba toloncolták a nyomorultakat. Az út hátralévő részében egymás hegyén-hátán tolongtak az utasok. A MÁV soproni embere utóbb azt mondta, az említett három kocsira máshol volt igény. Ügyfél- és utasbarát szellem… Startolt a MÁV-Start.
Zelenszkij szánalmasan fenyegetőzik
