Vasúttal Ferihegyre

Tavaszra ígérték, de csak tegnap, a szezon közepén adták át a Ferihegyi repülőtér 1-es termináljának új vasúti megállóját és a hozzá tartozó, mozgássérültek számára is használható felüljárót. Az előzetes bejelentéshez képest a késés „csak” néhány hónapos, ám ha figyelembe vesszük, hogy a Ferihegy 1-es terminál 1950 óta fogadja a személy- és teherszállító repülőgépeket, akkor több évtizedes hiány pótlásáról beszélhetünk.

Bodacz Péter
2007. 07. 16. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jelenleg évente 8-9 millió főre tehető a légiutas-forgalom, ami az előrejelzések szerint 2011-re 10 millió fölé emelkedik majd, 2025-re pedig várhatóan 20 milliós lesz. Ekkora forgalomnál nélkülözhetetlen lesz a ferihegyi gyorsvasút, addig azonban az új vasúti megálló bonyolíthatja le a városközpont és a légikikötő között a kötött pályás forgalmat – fogalmazott a megálló tegnapi átadásakor Kóka János, a gazdasági és közlekedési tárca vezetője. Mint mondta, az új létesítménnyel 22-25 perces közelségbe került a Nyugati pályaudvar, a 300 forintos teljes árú viteldíj pedig olcsónak és versenyképesnek mondható.
Demszky Gábor főpolgármester kiemelte: több fővárosi beruházás is javítja a repülőtér megközelíthetőségét, ilyen például a Ferihegyre vezető út szélesítése, vagy a 4-es főút és az M0-s összeköttetésének megteremtése. – A tervezett kormányzati negyedre kiírt pályázatra érkezett olyan pályamunka is, amelyik az Eiffel tervezte Nyugati pályaudvar fogadócsarnokát kulturális központtá, a kormányzati negyed kapujává emelné, ebbe a képe pedig beleillik a reptéri közvetlen csatlakozás lehetősége is. A BKV 200-as járatának sűrítésével a kettes terminál is könnyebben lesz megközelíthető az új vasúti megállótól, de a következő lépés a kötött pályás öszszeköttetés kell hogy legyen – fogalmazott a főpolgármester.
A Budapest–Cegléd–Szolnok vasútvonalon közlekedő személyvonatok többsége megáll az egyes terminálnál, az intercityk (IC) menetrendjében pedig várhatóan szeptembertől – a pályaépítési munkálatok miatti vágányzár feloldása után – szerepel majd a Ferihegy megálló. Az IC-k a menetjegy mellett a pót-, illetve helyjegy megvásárlásával vehetők majd igénybe. A Nyugatiból munkanapokon 51, hét végén 38 vonat szállíthatja az utasokat az egyes terminálhoz, a főváros központjába pedig 59 vonat közlekedik hétközben, 44 pedig a hét végén.
A Budapest–Vecsés–Szolnok– Békéscsaba–Lökösháza vonal felújítása során – az Európai Unió támogatásával – az ISPA és a kohéziós alap forrásaiból megújul a Ferencváros–Vecsés szakasz, ennek egyik fázisaként épült meg a Ferihegy megálló. A közbeszerzési pályázaton nyertes Colas Dunántúl vezette konzorcium 21,3 millió euróért végzi a reptéri létesítményt is magába foglaló rekonstrukciót.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.