Ez év első felében 9492 olyan baleset történt az utakon, amelyik sérüléssel járt, és 595-en haltak meg a szerencsétlenségekben. 13 ezer volt a sérültek száma, közülük csaknem 3800-an súlyosan, 8600-an pedig könnyebben sebesültek meg – áll a KSH tájékoztatójában. Ezen adatok fényében nem tűnik jó ötletnek, hogy épülethálón ezzel a felkiáltással próbáltak meg népszerűsíteni egy autómárkát: „Alázatra tanít. Másokat.”
Erőszakra biztatónak érezte az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) a plakátot, közölte lapunkkal Megyer Örs, a testület elnöke. A hirdetést készítő reklámügynökség belátta hibáját, és ezzel a szöveggel a jövőben nem ajánlanak termékeket. A testület és a Magyar Reklámszövetség először azt javasolta, takarják ki a „Másokat” kifejezést, így szalonképessé válna a kiírás, azonban ezt a gyakorlatban nem lehetett kivitelezni. A hálót ugyanis szét kellett volna vágni, ami balesetveszélyessé tette volna a reklámot. Így szeptember végéig marad fenn az agresszív hirdetmény.
Nagy port kavart az a csirke far-hátat reklámozó plakát is, amely egy nőt ábrázol feldarabolandó csirkeként. Megyeri elmondta: még nagyjából tíz napig „boldogítja” a poszter a járókelőket. Hozzátette: viszonylag kis számban, körülbelül 130 óriásplakáton látható ez a hirdetés. Mint emlékezetes, a képen egy meztelen, szaggatott vonallal hentesáruként megjelenített nő pózol, „Bomba csirke” felirattal.
Ukrajna megfenyegette Magyarországot
