A cégnyilvántartás szerint nem is létezik az a Magyar Rail Cargo Vagyonkezelő Kft. nevű cég, amely MÁV Cargo (MC) Zrt. privatizációs pályázatán – hat másik céggel, konzorciummal együtt – bejutott a második fordulóba – állítja a lapunkat informáló szakértő. A Magyar Rail Cargo ugyanis csak ideiglenes név, amely mögött egy frissen bejegyzett cég lapul, a Negombo Vagyonkezelő Kft., amelyet június 29-én vettek nyilvántartásba. A vagyonkezeléssel, valamint üzleti tanácsadással foglalkozó társaságot mindössze hárommillió forint jegyzett tőkével alapították, a többségi tulajdonosi jogokat a Weil, Gotshal and Manges Szolgáltató Kft. gyakorolja. Informátorunk szerint a fenti jellemzőkkel rendelkező cég nem felel meg az MC privatizációs pályázati kiírásában megfogalmazott feltételeknek.
– Mind a hét továbbjutott pályázat megfelelt a pályázati kiírásnak – reagált kérdésünkre Dióssy Gábor. Az MC vezérigazgatója szerint a Magyar Rail Cargo Kft. cégnevének folyamatban lévő módosítása nem érinti az ajánlata érvényességét. A pályázaton érvényesen részt vehetnek olyan új alapítású társaságok is, amelyeknek még nincs mérlegük – hangsúlyozta a vezérigazgató. A nemzetközi gyakorlatban az ilyen, egy bizonyos tranzakció lebonyolítására létrehozott cégek – SPV-k („special purpose veichle”-k) – alkalmazása elterjedt megoldás. Ilyen esetben a MÁV a társaság alapítóinak beszámolóit vette figyelembe. Az ajánlattevő törzstőkéjének összege szintén nem befolyásolja az ajánlat érvényességét – állította Dióssy Gábor. A MÁV ugyanis banki hitelígérvények és más igazolások, a pályázat második fordulójában bánatpénz és bankgarancia megkövetelésével biztosítja azt, hogy a pályázaton csak megfelelő tőkeerejű és finanszírozású társaságok vegyenek részt – mondta a vezérigazgató.
A pályázati kiírásban leírtak nem támasztják alá a vezérigazgató állításait – közölte informátorunk. A tenderen való részvétel általános feltételei szövegszerűen tartalmazzák, hogy az első fordulóban kik vehettek részt. Azok, akik megvásárolták a tanácsadótól – a CA-IB Zrt.-től – a pályázati dokumentációt, és indikatív – jogilag még nem kötelező érvényű – ajánlatot tettek az MC megvásárlására. Az ajánlatnak – a kiírás szerint – tartalmaznia kellett az ajánlattevő cég, cégcsoport adatait, friss cégkivonatát, valamint az utolsó lezárt üzleti évről készült auditált, konszolidált pénzügyi beszámolóját. Mivel a Magyar Rail Cargo Vagyonkezelő, illetve a Negombo Vagyonkezelő nem rendelkezik lezárt üzleti évvel, hiszen ez év közepén alakult, nem felelt meg a pályázati kiírásnak – állította szakértőnk.
"Ez a hely a hazám" - mutatjuk az év egyik legszebb magyar dalát! - videó