Árnyékcég verseng a MÁV Cargóért?

Nem felelt meg a MÁV Cargo Zrt. privatizációs tenderkiírásának a második fordulóba jutott egyik cég, a Magyar Rail Cargo Vagyonkezelő Kft. pályázata – állítja cégbírósági adatokra hivatkozva egy szakértő. A MÁV Cargo menedzsmentje szerint nem történt hiba, az ajánlat érvényes.

2007. 08. 23. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A cégnyilvántartás szerint nem is létezik az a Magyar Rail Cargo Vagyonkezelő Kft. nevű cég, amely MÁV Cargo (MC) Zrt. privatizációs pályázatán – hat másik céggel, konzorciummal együtt – bejutott a második fordulóba – állítja a lapunkat informáló szakértő. A Magyar Rail Cargo ugyanis csak ideiglenes név, amely mögött egy frissen bejegyzett cég lapul, a Negombo Vagyonkezelő Kft., amelyet június 29-én vettek nyilvántartásba. A vagyonkezeléssel, valamint üzleti tanácsadással foglalkozó társaságot mindössze hárommillió forint jegyzett tőkével alapították, a többségi tulajdonosi jogokat a Weil, Gotshal and Manges Szolgáltató Kft. gyakorolja. Informátorunk szerint a fenti jellemzőkkel rendelkező cég nem felel meg az MC privatizációs pályázati kiírásában megfogalmazott feltételeknek.
– Mind a hét továbbjutott pályázat megfelelt a pályázati kiírásnak – reagált kérdésünkre Dióssy Gábor. Az MC vezérigazgatója szerint a Magyar Rail Cargo Kft. cégnevének folyamatban lévő módosítása nem érinti az ajánlata érvényességét. A pályázaton érvényesen részt vehetnek olyan új alapítású társaságok is, amelyeknek még nincs mérlegük – hangsúlyozta a vezérigazgató. A nemzetközi gyakorlatban az ilyen, egy bizonyos tranzakció lebonyolítására létrehozott cégek – SPV-k („special purpose veichle”-k) – alkalmazása elterjedt megoldás. Ilyen esetben a MÁV a társaság alapítóinak beszámolóit vette figyelembe. Az ajánlattevő törzstőkéjének összege szintén nem befolyásolja az ajánlat érvényességét – állította Dióssy Gábor. A MÁV ugyanis banki hitelígérvények és más igazolások, a pályázat második fordulójában bánatpénz és bankgarancia megkövetelésével biztosítja azt, hogy a pályázaton csak megfelelő tőkeerejű és finanszírozású társaságok vegyenek részt – mondta a vezérigazgató.
A pályázati kiírásban leírtak nem támasztják alá a vezérigazgató állításait – közölte informátorunk. A tenderen való részvétel általános feltételei szövegszerűen tartalmazzák, hogy az első fordulóban kik vehettek részt. Azok, akik megvásárolták a tanácsadótól – a CA-IB Zrt.-től – a pályázati dokumentációt, és indikatív – jogilag még nem kötelező érvényű – ajánlatot tettek az MC megvásárlására. Az ajánlatnak – a kiírás szerint – tartalmaznia kellett az ajánlattevő cég, cégcsoport adatait, friss cégkivonatát, valamint az utolsó lezárt üzleti évről készült auditált, konszolidált pénzügyi beszámolóját. Mivel a Magyar Rail Cargo Vagyonkezelő, illetve a Negombo Vagyonkezelő nem rendelkezik lezárt üzleti évvel, hiszen ez év közepén alakult, nem felelt meg a pályázati kiírásnak – állította szakértőnk.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.