Az M7-es újabb szakaszát adták át

2007. 08. 24. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Átadták tegnap az M7-es autópálya újabb, Nagykanizsa és Eszteregnye közötti 12 kilométeres szakaszát. A határ menti sztrádaszakasz nyolc hónapos késéssel vált teljessé a decemberben már átadott hat kilométernyi aszfaltcsíkkal együtt, a 18 kilométernyi pálya együttes költsége 35,9 milliárd forint volt. A késés okaként Reményik Kálmán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója az építési terület kisajátítása során felmerült jogi problémákat jelölte meg. A most átadott autópálya-szakasz a Betonút Szolgáltató és Építő Zrt. fővállalkozásában készült. Az összesen 18,1 kilométer hosszú szakasz 4 csomópontot, 24 alul- és felüljárót foglal magába.
Az új szakasz forgalomba helyezésével az M7-esen Nagykanizsa és Letenye, vagyis a határátkelő között folyamatosan autópályán lehet haladni Horvátország, illetve az M70-es autóút és azon keresztül Szlovénia felé. Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter a jövő nyári turistaszezonra ígérte a még hiányzó, Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti 36 kilométeres pálya, valamint a Letenyénél a horvát sztrádával csatlakozó Mura-híd elkészültét. Arról is beszélt: a sztrádaépítések mellett szükség van a minőségi közutak fejlesztésére is, mert éppen Zala, Vas és Somogy megyébe az átlagosnál kevesebb beruházás áramlik.
Az M7-es autópálya tegnap átadott szakaszát az autósok kora délutántól vehették igénybe. Ma nulla órától csak matrica megváltásával hajthatnak rá a járművezetők.

Késésben. Nemcsak a Nagykanizsa–Becsehely szakasz átadása késett több mint fél évet, a közelmúltban üzembe helyezett sztrádák többsége esetében később volt az ünnepélyes szalagátvágás, mint azt akár az autópálya-törvény, akár a szakminisztérium előzetes közlése megjelölte. A legutóbbi nagy avató ugyancsak az M7-esen zajlott: a Zamárdi–Balatonszárszó közötti szakasz a kőröshegyi híd időközi áttervezése miatt csúszott több mint egy évet. Ráadásul az áttervezett híd miatt a beruházás mintegy kétmilliárd forinttal kerül többe az eredetileg tervezettnél. Az M3-as Görbeháza–Nyíregyháza szakaszának eredetileg a múlt év végére kellett volna elkészülnie, akárcsak a Görbeháza– Debrecen sztrádának, de csak idén szeptember elején lesz használható. Már bejelentette a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., hogy késve adják át az
M0-s körgyűrűnek a 4-es utat az M3-as autópályával összekötő új, 26,5 kilométeres szakaszát, mert lassú a kisajátítás. A beruházó egyeztetést kezdett a kivitelezőkkel, hogy az eredeti, ez év végi átadási időpont helyett a jövő év melyik felére módosítsák a dátumot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.