Átadták tegnap az M7-es autópálya újabb, Nagykanizsa és Eszteregnye közötti 12 kilométeres szakaszát. A határ menti sztrádaszakasz nyolc hónapos késéssel vált teljessé a decemberben már átadott hat kilométernyi aszfaltcsíkkal együtt, a 18 kilométernyi pálya együttes költsége 35,9 milliárd forint volt. A késés okaként Reményik Kálmán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója az építési terület kisajátítása során felmerült jogi problémákat jelölte meg. A most átadott autópálya-szakasz a Betonút Szolgáltató és Építő Zrt. fővállalkozásában készült. Az összesen 18,1 kilométer hosszú szakasz 4 csomópontot, 24 alul- és felüljárót foglal magába.
Az új szakasz forgalomba helyezésével az M7-esen Nagykanizsa és Letenye, vagyis a határátkelő között folyamatosan autópályán lehet haladni Horvátország, illetve az M70-es autóút és azon keresztül Szlovénia felé. Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter a jövő nyári turistaszezonra ígérte a még hiányzó, Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti 36 kilométeres pálya, valamint a Letenyénél a horvát sztrádával csatlakozó Mura-híd elkészültét. Arról is beszélt: a sztrádaépítések mellett szükség van a minőségi közutak fejlesztésére is, mert éppen Zala, Vas és Somogy megyébe az átlagosnál kevesebb beruházás áramlik.
Az M7-es autópálya tegnap átadott szakaszát az autósok kora délutántól vehették igénybe. Ma nulla órától csak matrica megváltásával hajthatnak rá a járművezetők.
Késésben. Nemcsak a Nagykanizsa–Becsehely szakasz átadása késett több mint fél évet, a közelmúltban üzembe helyezett sztrádák többsége esetében később volt az ünnepélyes szalagátvágás, mint azt akár az autópálya-törvény, akár a szakminisztérium előzetes közlése megjelölte. A legutóbbi nagy avató ugyancsak az M7-esen zajlott: a Zamárdi–Balatonszárszó közötti szakasz a kőröshegyi híd időközi áttervezése miatt csúszott több mint egy évet. Ráadásul az áttervezett híd miatt a beruházás mintegy kétmilliárd forinttal kerül többe az eredetileg tervezettnél. Az M3-as Görbeháza–Nyíregyháza szakaszának eredetileg a múlt év végére kellett volna elkészülnie, akárcsak a Görbeháza– Debrecen sztrádának, de csak idén szeptember elején lesz használható. Már bejelentette a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., hogy késve adják át az
M0-s körgyűrűnek a 4-es utat az M3-as autópályával összekötő új, 26,5 kilométeres szakaszát, mert lassú a kisajátítás. A beruházó egyeztetést kezdett a kivitelezőkkel, hogy az eredeti, ez év végi átadási időpont helyett a jövő év melyik felére módosítsák a dátumot.
A következő három évre szóló bérmegállapodás is azt jelzi, hogy középtávon is javul a tervezhetőség a gazdaságban