Felszámolás alatt áll a Hungaronafta Kft. A Klubpetrol benzinkúthálózatot a Magyar Autóklubbal közösen üzemeltető cég több mint másfél milliárd forintos köztartozást halmozott fel, miközben érdemi vagyona meglehetősen csekély: egy 15 millió forint értékű mobil benzinkút, egy autó, valamint néhány tízmilliónyi követelés. A Hungaronafta Kft.-nek tehát még benzinkútja sincs, a cég 75 százalékos tulajdonában lévő Klubpetrol Kft. és a töltőállomások üzemeltetői között korábban létrejött franchise- szerződések útján került kereskedelembe az üzemanyag. Mint arról a Népszabadság tegnapi számában beszámolt, a Hungaronafta legnagyobb hoppon maradt hitelezője az APEH, amely több mint egymilliárd forinttal ragadt bent, de a vám- és pénzügyőrség, valamint az Erste Bank is több mint félmilliárd forintnak ütheti a nyomát. Több kisebb hitelező is rajtavesztett az üzleten, végül a Total Hungária kétmillió forintos lejárt számlája miatt rendelték el a felszámolást.
A laptársunknak nyilatkozó felszámolóbiztos, Buga Tamás közlése szerint az ügyet tovább nehezíti, hogy – mivel lényegi vagyona nincs a felszámolandó cégnek – valamekkora értéke csupán a Klubpetrol névnek lehet, amely még most is látható a korábban partneri rendszerben működtetett hálózat némelyik kútján. Az üggyel kapcsolatban Kovács Kázmér, az autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának elnöke úgy nyilatkozott: már nem foglalkoznak a Klubpetrol-hálózattal, ugyanis a 2000-ben indult, árleszorító cél akció elérte a célját, üzleti hasznot pedig sosem reméltek. Arról, hogy mi lesz a Klubpetrol 25 százalékos tulajdonrészével, illetve hogy megvásárolnák-e a Hungaronafta kezében lévő 75 százalékot, az autóklub szakemberének nincs tudomása.
Az autóklub által indított árleszorító akció mára igen kockázatos lett, mivel az üzemanyag beszállításának feltételei és az adózás körülményei rendkívüli módon megszigorodtak – nyilatkozta lapunknak Hegedűs Miklós, a GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. ügyvezető igazgatója. Álláspontja szerint ugyanakkor nem kell a szerződött benzinkutak tömeges megszűnésétől tartani, ezeket ugyanis – álláspontja szerint – el fogja tartani a már bejáratott vevőkör, függetlenül attól, hogy a kút Klubpetrol-e vagy sem. – Ami miatt nehézségekkel kell szembenézniük, az az, hogy számottevően olcsóbban nem tudják majd értékesíteni az üzemanyagot, mint a számos kiegészítő szolgáltatással (autómosóval, bolttal) rendelkező töltőállomások, mivel az ár és a járulékok lényegében egységesek, viszonteladótól függetlenül.
Egyetlen embernek volt elég lélekjelenléte szólni az utazó szatírnak a szegedi buszon, hogy valami nincs rendben
