Míg a mobiltelefont az év szinte minden percében tudjuk használni, az internetszolgáltó gyakran hagy bennünket világhálós kapcsolat nélkül – derül a Nemzeti Hírközlési Hivatal (NHH) legújabban közzétett vizsgálatából, melyben az említetteken kívül a kábeltévé és a vezetékes telefon minőségét, valamint az azokat ért panaszokat mérték fel. A múlt évre vonatkozó jelentés megállapítja, hogy az internetszolgáltatók nemcsak a szolgáltatás nélküli órák számában negatív rekorderek, de náluk kell a legtovább várni – átlagosan 25,73 órát – a hibaelhárításra is. Ebben a mutatóban szintén a mobiltársaságok teljesítenek a legjobban, esetükben ugyanis a hibaelhárítás átlagban csak 10 órát vesz igénybe.
A legtöbb hatósági vizsgálat és elmarasztaló döntés mégsem az internet-, hanem a vezetékestelefon-szolgáltatókat érte – a mobilcégek itt is a legjobb pozíciót foglalják el. Utóbbiak közül a legtöbb – 1000 előfizetőre számolva 7 – minőségi panasz a T-Mobile-hoz érkezett, melyből mindegyik jogos volt, míg a Vodafone esetében az ezer előfizetőre jutó valamivel több mint egy panaszból csak fél bizonyult helytállónak. A hatóság 91 alkalommal vizsgálta a Vodafone-t, miközben a T-Mobile-t csak 54-szer, a Pannont pedig 41-szer. A Vodafone több mint 30 esetben kapott végül elmarasztalást, míg a T-Mobile kétszer, a Pannon pedig csak egyszer.
Az NHH elemzése kitér a kábeltévé-szolgáltatókra is, melyek közül a UPC-nél hárítják el leglassabban a hibát. Míg náluk 56 órára van szükség, addig a T-Kábelnél csak huszonhatra. A UPC-nél ugyanakkor már öt nap is elegendő új kapcsolat kialakításához, míg a Fibernetnél 19, a T-Kábelnél pedig 14 napot kell várniuk az új előfizetőknek. Az ezer előfizetőre jutó átlagos panaszok száma a UPC-nél a legmagasabb, a VidaNet-nél pedig a legalacsonyabb. A hatóságok legtöbbször a Fibernetnél jártak – összesen 100-szor –, s 12 esetben marasztalták el a társaságot.
A tanulmány alapján a UPC vezetékestelefon-szolgáltatása sem remekelt. Az ezer előfizetőre kalkulált számlapanaszok száma esetükben eléri az 53-at, miközben a második legtöbbet elérő – Magyarországról azóta kivonuló – Tele 2-nél is csak 3,89 panaszos jutott ezer ügyfélre. Az aránytalanul nagy különbség valószínűleg a UPC új számlázási rendszerre való átállásának köszönhető.
A horvát kormányfő óva intett a vámháborútól
