Leszerepeltek a netszolgáltatók

Dékány Lóránt
2007. 08. 01. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Míg a mobiltelefont az év szinte minden percében tudjuk használni, az internetszolgáltó gyakran hagy bennünket világhálós kapcsolat nélkül – derül a Nemzeti Hírközlési Hivatal (NHH) legújabban közzétett vizsgálatából, melyben az említetteken kívül a kábeltévé és a vezetékes telefon minőségét, valamint az azokat ért panaszokat mérték fel. A múlt évre vonatkozó jelentés megállapítja, hogy az internetszolgáltatók nemcsak a szolgáltatás nélküli órák számában negatív rekorderek, de náluk kell a legtovább várni – átlagosan 25,73 órát – a hibaelhárításra is. Ebben a mutatóban szintén a mobiltársaságok teljesítenek a legjobban, esetükben ugyanis a hibaelhárítás átlagban csak 10 órát vesz igénybe.
A legtöbb hatósági vizsgálat és elmarasztaló döntés mégsem az internet-, hanem a vezetékestelefon-szolgáltatókat érte – a mobilcégek itt is a legjobb pozíciót foglalják el. Utóbbiak közül a legtöbb – 1000 előfizetőre számolva 7 – minőségi panasz a T-Mobile-hoz érkezett, melyből mindegyik jogos volt, míg a Vodafone esetében az ezer előfizetőre jutó valamivel több mint egy panaszból csak fél bizonyult helytállónak. A hatóság 91 alkalommal vizsgálta a Vodafone-t, miközben a T-Mobile-t csak 54-szer, a Pannont pedig 41-szer. A Vodafone több mint 30 esetben kapott végül elmarasztalást, míg a T-Mobile kétszer, a Pannon pedig csak egyszer.
Az NHH elemzése kitér a kábeltévé-szolgáltatókra is, melyek közül a UPC-nél hárítják el leglassabban a hibát. Míg náluk 56 órára van szükség, addig a T-Kábelnél csak huszonhatra. A UPC-nél ugyanakkor már öt nap is elegendő új kapcsolat kialakításához, míg a Fibernetnél 19, a T-Kábelnél pedig 14 napot kell várniuk az új előfizetőknek. Az ezer előfizetőre jutó átlagos panaszok száma a UPC-nél a legmagasabb, a VidaNet-nél pedig a legalacsonyabb. A hatóságok legtöbbször a Fibernetnél jártak – összesen 100-szor –, s 12 esetben marasztalták el a társaságot.
A tanulmány alapján a UPC vezetékestelefon-szolgáltatása sem remekelt. Az ezer előfizetőre kalkulált számlapanaszok száma esetükben eléri az 53-at, miközben a második legtöbbet elérő – Magyarországról azóta kivonuló – Tele 2-nél is csak 3,89 panaszos jutott ezer ügyfélre. Az aránytalanul nagy különbség valószínűleg a UPC új számlázási rendszerre való átállásának köszönhető.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.