Minden fillér elment

Szinte az utolsó fillérig felélték a kormány által megbízott reklámcégek azt a 420 millió forintos keretösszeget, amelyet propagandacélokra különítettek el. Ezzel együtt Gyurcsányék az idén mintegy kétmilliárd forintot fordítanak kommunikációra.

2007. 08. 16. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Gyakorlatilag a teljes keretöszszeget, 420 millió forintot felhasználta propagandára és reklámkiadványok készítésére az a három cég, amellyel még tavaly decemberben kötött szerződést a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) – derül ki a Közbeszerzési Értesítőből. A kancellária június 30-ig szerződött az ACG.HEY Kft.-vel, az N. G. Partners Kft.-vel és a Pauker Nyomdaipari Kft.-vel. Az ACG.HEY-nek 90 millió forint állt rendelkezésére a MeH „kommunikációs kampányaihoz kapcsolódó reklám- és kreatív feladatok ellátására, reklámanyagok és filmek gyártására, rendezvényszervezésre”, és ezt a keretösszeget 5580 forint híján el is költötte. A médiatervezésre és -vásárlásra szerződött N. G. Partners Kft.-nek 260 millió forintot biztosított a kancellária, és a társaság ebből mindössze 112 forintot nem használt föl.
*
A MeH kommunikációs kampányaihoz kapcsolódó nyomdai szolgáltatásokkal a Pauker Kft.-t bízták meg, amely a 70 milliós keretösszeget 14 forint híján fel is élte. Szerettük volna megkérdezni a kormányszóvivőt, miért volt szükség szinte az utolsó fillérig kiaknázni a rendelkezésre álló kereteket, de Daróczi Dávidot lapzártáig nem értük utol.
Amint arról júniusban hírt adtunk, a kormányzat további 250 millió forintot szán az általa reformoknak nevezett intézkedések további népszerűsítésére. A Kormányszóvivői Iroda akkor azzal magyarázta a lépést: „A polgárok alapvető érdeke és jogos elvárása, hogy tisztában legyenek a reformok céljával és azok hatásával.”
Ismeretes, az idei költségvetésben a kormány összesen 1,77 milliárd forintot különített el kommunikációs és propagandacélokra, és ebből egymilliárd forint jut a „reformok” magyarázására. A reklámhadjárat része volt az a csaknem százoldalas kiadvány is, amelyben a kormány saját egyéves ténykedését és az elért „eredményeket” taglalta. A folyamatos kormányzati propaganda-hadjárat arra vezethető vissza, hogy korábban Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Lendvai Ildikó MSZP-frakcióvezető is a gyenge kommunikációs teljesítményre vezette vissza az MSZP–SZDSZ látványos népszerűségvesztését, nem pedig az elhibázott intézkedésekre.

Milliós bírság a MeH-nek. Súlyosan megsértette a közbeszerzési törvényt a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) azzal a közbeszerzési eljárásával, amelyet „lakossági tájékoztatáshoz kapcsolódó közvélemény-kutatásra” írtak ki, és amely még június 1-jén jelent meg az Európai Unió hivatalos közbeszerzési lapjában. A tender ellen a Magyar Gallup Intézet nyújtott be jogorvoslati kérelmet. Ennek a Közbeszerzési Döntőbizottság a napokban részben helyt adott, megsemmisítette az ajánlati felhívást, és egymillió forintos bírsággal sújtotta a kancelláriát. A döntőbizottság megállapította: a MeH súlyos jogsértést követett el az egyik rendelkezésével, amely szűkítette a közbeszerzési eljárás potenciális résztvevőinek körét. (P. T.)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.