Pártfinanszírozási patthelyzet

Az SZDSZ szerint a Fidesz hátrált ki a párt- és kampányfinanszírozás szabályozásáról szóló egyeztetésekből, míg az ellenzéki párt úgy véli: a tárgyalásokat éppen a koalíciós pártok hagyták abba, vélhetőleg azért, mert a Fidesz javaslatai között szerepelt az is, hogy a kormánypártok ne folytathassanak közpénzből pártkampányt.

MN
2007. 08. 14. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Új javaslattal állt elő az SZDSZ: az ötpárti egyeztetésen született hatpontos tervezetet a kormány törvényjavaslatként nyújtsa be a parlamentnek, valamint őszszel nyilvánosan folytassák a tárgyalásokat. Ebben többek között azt szerepel, hogy legyen nyilvános kampányszámla, a hirdetéseket jelzéssel lássák el, a számlákat az Állami Számvevőszék felügyelje, a kampányköltségeknek pedig továbbra is legyen felső határuk. Gusztos Péter szerint a Fidesz nem fogadta el, hogy a hirdetési cégekre is vonatkozzanak kötelezettségek és legyen egységes tarifa a kampányhirdetéseknél. A kisebbik kormánypárt nem támogatja Orbán Viktor azon indítványát, hogy szüntessék meg a médiában a pártreklámokat. Horn Gábor szerint ez populista fogás.
Nyitrai Zsolt, a Fidesz operatív igazgatója azt hangsúlyozta: a Fidesz nem hátrált ki soha semmilyen ötpárti egyeztetésből, fontosnak tartják a párt- és kampányfinanszírozás átláthatóbbá tételét. A legnagyobb ellenzéki párt ezért dolgozott ki hétpontos javaslatot, amelynek lényege, hogy egymilliárd forinttal csökkentené mindegyik országos választás költségét. Nyitrai bízik abban, a kormánypártok nem azért hagyták abba az ötpárti egyeztetést, mert javaslataik között szerepelt az is, hogy a koalíciós pártok ne folytathassanak közpénzből pártkampányt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.